آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
اقتصادی
۲۱

با تصویب هیات وزیران و برای دستگاه های اجرایی تعرفه واردات آهن و سیمان تا پایان شهریورماه حذف شد

هیات وزیران ضمن موافقت با حذف تعرفه واردات سیمان و آهن تا پایان شهریور ماه امسال به منظور تثبیت قیمت این محصول در بازار مقرر کرد، سیمان و آهن مورد نیاز طرحهای عمرانی در دست اجرای وزارتخانه های مسکن، راه و ترابری، نیرو و نفت توسط این وزارتخانه ها وارد شود.

به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در جلسه صبح پنجشنبه هیات وزیران با قدردانی از وزارتخانه های بازرگانی، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزان، بخصوص گندم بر لزوم حمایت قاطع دولت از کشاورزان و چایکاران تاکید کرد.

وی با اشاره به رنجهای فراوانی که کشاورزان و بویژه چایکاران برای تولید محصولات مورد نیاز مردم متحمل می شوند، گفت: دستگاه های مسؤول باید طوری برنامه ریزی کنند که کشاورزان و تعاونی های تولیدی بیشترین منافع را از تولید محصولات کشاورزی کسب کنند و در کنار آنها نیز واسطه ها و عوامل توزیع نیز از سود معقول بهره مند شوند.

همچنین هیات وزیران بنا به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تعیین مناطق طبیعت سبز پارس و شورابیل در استان اردبیل، پارک بوجه خمین و پرندینه در استان مرکزی و گاماسیاب و باغ شهر آفتاب در استان همدان به عنوان مناطق نمونه گردشگری موافقت کرد.