آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
ورزشی
۲۳

ورزش جهان

نمایندگان اسپانیا و انگلیس در فینال هر دو جام!

دو تیم «سوی یا» و «میدلز بورو» با برتری مقابل حریفان خود در بازی برگشت مرحله نیمه پایانی جام یوفا به دیدار نهایی راه یافتند. به این ترتیب فینال این جام نیز به مانند لیگ قهرمانان بین دو تیم انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود. در لیگ قهرمانان بارسلونا پس از تساوی بدون گل برابر میلان حریف آرسنال در فینال شد. میدلز بورو که در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر به استوابخارست باخته بود، در این بازی چهار بر دو پیروز شد تا به بازی سرنوشت برسد. «سوی یا» نیز در وقت اضافه یک گل به شالکه زد تا در مجموع یک بر صفر برنده شود و راه به فینال یابد.

هورمز پیراهن طلایی تور روماندی را بر تن کرد

«کریس هورمز» رکابزن آمریکایی تیم لوتو با کسب عنوان نخست در مرحله دوم تور روماندی، به صدر جدول رده بندی کلی صعود کرد و پیراهن طلایی را پوشید. «پائولو ساودلی» هم تیمی سابق آرمسترانگ دیروز از صدر جدول به رده پنجم سقوط کرد.

پودولسکی بازیکن ماه بوندس لیگا

بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده لوکاس پودولسکی بازیکن جوان تیم کلن به عنوان فوتبالیست ماه آوریل آلمان برگزیده شد. پودولسکی سخت مورد توجه بایرن مونیخ قرار دارد.

مکزیک، مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی!

ریکاردو لاولپه سرمربی تیم ملی فوتبال مکزیک یکی از حریفان ایران در جام جهانی، مدعی شد تیمش مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی 2006 آلمان است. وی گفت: من تلاش خود را تا حد مرگ برای قهرمانی تیم انجام می دهم.

«آنری» بازیکن سال فوتبال انگلیس شد

فوتبال نویسان انگلیس برای سومین بار تیری آنری، مهاجم تیم آرسنال را به عنوان بازیکن سال این کشور برگزیدند. این درحالی است که اتحادیه فوتبال انگلیس هفته گذشته استیو جرارد هافبک لیورپول را برترین بازیکن سال معرفی کرد. پیش از این، استنلی ماتیوس، کنی دالگلیش، جان بارنز و گری لینه کر هر یک دو بار موفق به کسب این عنوان شده بودند.

جریمه ده هزار پوندی برای چلسی

باشگاه چلسی انگلیس به دلیل تلاش بازیکنان این تیم برای تحت فشار قرار دادن داور در جریان مسابقه با وست برومویچ به پرداخت ده هزار پوند جریمه محکوم شد. در این مسابقه تعدادی از بازیکنان چلسی پس از اعلام خطای بازیکن حریف دور مارک هالسی داور دیدار جمع شدند. چلسی این بازی را دو بر یک برد.