آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
ورزشی
۲۳

علی آبادی: ورزش را ارزان می کنیم

«دیدگاه ما ارزان کردن ورزش در بخشی از کشور و رایگان کردن آن در مناطق محروم است.» مهندس محمد علی آبادی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شنا در هتل المپیک تهران با بیان اینکه اجاره دادن مکان های ورزشی کشور یک غارت بود، گفت: 1200 مکان ورزشی به مبلغ یک میلیارد و هفتصد هزار تومان اجاره داده شده بود که این یعنی غارت.

وی افزود: اگر کسی بخواهد در دوران من به امکانات جوانان کشور تعرض کند من نه تنها از آن نخواهم گذشت، بلکه آبرو برای کسی نخواهم گذاشت و اگر مدیری خطا کند، مدیر کل استان را عوض خواهم کرد. علی آبادی گفت: هدف سازمان این است که همه درست مدیریت و برنامه ریزی کنند و پول را در جای خودش خرج کنند و به این خاطر ما حتی برای هزینه های تلفن همراه و بنزین مصرفی مدیرانمان سقف تعیین کرده ایم. در سال جاری 30درصد اعزام های خارج کشور کاهش یافته است و با همین کاهش کیفیت نیز خوب بوده است. وی افزود: من به رئیس جمهور گفته ام که خارج رفتن ورزشکار و مسابقه دادن با بالاتری های خودش مانند سر کلاس درس رفتن ضروری است.

رئیس سازمان تربیت بدنی درباره دیدگاه مطلوب ورزش گفت: یک سوم بودجه نیاز سازمان تربیت بدنی یعنی 70 میلیارد تومان را دریافت کرده ایم که نقطه مطلوبی نیست زیرا برای هر ایرانی باید 50 هزار ریال سرمایه گذاری شود ولی 350 میلیارد تومان ایده آل ورزش است که برای سال آتی 170 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی داده ایم. علی آبادی در پایان گفت: ما روابط عمومی ورزش هستیم و ورزش را هیچ کس نمی تواند به تنهایی متحول کند و همه فدراسیون ها، نیروهای مسلح، کارگران و آموزش و پرورش و ارگان های دیگر ورزشی باید با هم ارتباط نزدیکی داشته باشند.