آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
صفحه آخر
۲۴

سه فیلم جدید در مسیر تولید

با صدور پروانه ساخت سه فیلم جدید آثار دیگری از سینمای ایران در مسیر تولید قرار گرفتند.

در آخرین جلسه شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد با ساخت فیلم «ستاره» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدعلی طالبی، «خدا نزدیک است» به تهیه کنندگی حوزه هنری و کارگردانی علی وزیریان و «بی وفا» به تهیه کنندگی یدالله شهیدی و کارگردانی اصغر ندیمی موافقت شد.

در این جلسه همچنین اعتبار پروانه ساخت «پسران آجری» به کارگردانی مجید قاریزاده و تهیه کنندگی وی، «عاشق» به کارگردانی و تهیه کنندگی رسول ملاقلی پور و «روزی که زلزله تهران را بلرزاند» به کارگردانی مجتبی میرطهماسب و تهیه کنندگی محسن مخملباف موافقت شد.

ملاقلی پور که این روزها مشغول فیلمبرداری «م مثل مادر» است قطعا به دلیل عدم فراغت از پروژه جدیدش نتوانسته «عاشق» را جلوی دوربین ببرد و درصورتی که پس از تولید فیلم جدیدش «عاشق» را نیز کارگردانی کند امسال با دو فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت.

محسن مخملباف نیز که یکی دو سال است خانه فیلم مخملباف را در ایران تعطیل کرده و به فعالیت های سینمایی اش در خارج از کشور ادامه می دهد امسال «جنسیت و فلسفه» را در تاجیکستان و «فریاد مورچگان» را در هند جلوی دوربین برد و فیلم جدیدش را نیز قرار است در افغانستان جلوی دوربین ببرد. فیلمنامه فیلم «روزی که زلزله تهران را بلرزاند» نوشته خود مخملباف است.

محمدعلی طالبی نیز که قصد دارد «ستاره» را جلوی دوربین ببرد فیلم های «ماه شب چهارده» را در قطع ویدیویی و «سرخی سیب کال» را در قطع 35 میلی متری ساخته است.

در جلسه اخیر شورای صدور پروانه ساخت همچنین با تغییر نام فیلم «زخم ساره» به «گرگ و میش» و «روز بر می آید» به کارگردانی بهرام توکلی به «پابرهنه در بهشت» موافقت شد.