آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
صفحه آخر
۲۴

روی خط خبر

با هنرهای اسلامی

در جشنواره هنرهای اسلامی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است فیلم زیر نور ماه ساخته میرکریمی به نمایش درآمد.

یک تابلو نقاشی

حسن ولی پور رکنی تابلو نقاشی «قدیسین» را در پاسخ به کاریکاتوریست دانمارکی در فهرست آثار کتابخانه ملی به ثبت رساند. مدیرکل اداره فرهنگ ارشاد مازندران از این نقاش تقدیر کرد.

فیلم 20 میلیونی

مصطفی شایسته یکی از مدیران هدایت فیلم از فروش 20 میلیونی آتش بس در سینماهای تهران طی 2 روز گذشته خبر داد، هدایت فیلم این فیلم را پخش می کند.

ادبیات دانش آموزی

میز گرد بررسی جایگاه شعر دانش آموزی در ادبیات امروز در کانون ادبیات بررسی خواهد شد. کانون ادبیات ایران 11 اردیبهشت ماه میزبان این برنامه است. این کانون درمفتح جنوبی خیابان اردلان شماره 31 واقع است.

اکران فیلم منتقد

فیلم «باغ های کندلوس» ساخته ایرج کریمی پس از فیلم یک تکه نان به نمایش در می آید. حمید مدرسی از مدیران پخش صحرافیلم این خبر را اعلام کرد.

ایرج کریمی از منتقدان فیلمساز است.

با مستندهای اسکویی

مستند دماغ به سبک ایرانی ساخته مهرداد اسکویی در جشنواره تک رم به نمایش در می آید. همچنین مستند «از پس برقع» این کارگردان در مجارستان و یکی از کشورهای آفریقایی به نمایش درخواهد آمد.

هتل ایران در نیاوران

افشین هاشمی نمایش هتل ایران را از 17 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد برد.

درخواست کلونی

جرج کلونی، بازیگر و کارگردان از مردم جهان خواست که برای رفع بحران در دارفور سودان کمک کنند.

با مفتون امینی

یدالله مفتون امینی قصد دارد مجموعه «در شعر حافظ _ شرح نکته ها و دقایق شعر حافظ شیرازی» را منتشر کند. این شاعر خرداد ماه اثر یاد شده را جمع بندی خواهد کرد.

رئیسیان و یک اظهار نظر دیگر

علیرضا رئیسیان در پی پیشنهاد کانون کارگردانان خانه سینما درباره شیوه حضور در جشنواره کن به ایسنا گفت: «بحث بازار کن و جنبه اقتصادی آن که به طور متمرکز هر ساله توسط بنیاد فارابی انجام می شود باید اتفاق بیفتد.»

گرافیک در مشهد

دومین گردهمایی روز جهانی گرافیک در مشهد در حال برگزاری است.