آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۷۴۸
مجلس
۷

حدادعادل: نگاه دولت به کارگران مثبت است

ایسنا: حدادعادل تاکید کرد دولت احمدی نژاد و وزیر کار نگاه کاملا مثبتی به مسائل کار و کارگری دارند. رئیس مجلس این مطلب را در پاسخ به سئوال یکی از کارگران عنوان کرد. بازرس منتخب کارگران با انتقاد از عملکرد جهرمی وزیر کار گفت: وزارت کار باید حمایت کارفرمایی از کارگران داشته باشد. در حالی که مجلس حقوق حداقلی را 200هزار تومان در نظر گرفته و خط فقر را زیر 300هزار تومان اعلام کرده اما این مبلغ در حال حاضر 180هزار تومان است. وی همچنین نسبت به عدم حضور وزیر کار در مناظره شبکه 2 صدا و سیما با حضور نمایندگان تشکل های کارگری انتقاد کرد.

حدادعادل نیز در پاسخ گفت: اطمینان می دهم دولت احمدی نژاد و وزارت کار نگاهی کاملا مثبت به مسائل کار و کارگری دارد. اگر بحث هایی هم باشد در فضای دوستانه و برادرانه قابل طرح و حل شدن است، ما هم در مجلس در همین مسیر تلاش می کنیم.

حدادعادل در پاسخ به سئوال یکی دیگر از حاضران این جلسه در خصوص انتصاب ها در شوراهای کارگری و وزارت کار و انتقاد به انتخابات این شورا گفت: آنچه می تواند به اختلافات خاتمه دهد قانون است. تاکید داریم چه تشکل ها، چه شوراها و چه وزارت کار باید مطیع قانون باشند، اگر قانون نیاز به اصلاح دارد باید از مسیر خودش اصلاح شود. رئیس مجلس در پاسخ به سئوال یکی دیگر از نمایندگان تشکل های کارگری در خصوص اینکه در پی اعلام افزایش دستمزد کارگران، اخراج و تعدیل نیروها صورت گرفته، چرا باید این گونه باشد، گفت: من از مسائل مطرح باخبرم. همان طور که اصرار دارم فضای میان کارگر و کارفرما متضاد نباشد، فضای میان تشکل ها و وزارت کار هم نباید متضاد باشد. آنچه می تواند مسئله را کاملا منطقی و روان کند عمل به قانون است.

رئیس مجلس در پاسخ به درخواست نمایندگان کارگران میادین میوه و تره بار که اعلام کرد قانون روی کاغذ است و مسئله اصلی اجرای آن است، گفت: از شما می خواهم در خصوص وضعیت ساعت کاری کارگران و مشکلات آنها پیگیری انجام دهید و از محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده تهران خواست این مسئله را به وی یادآوری کند تا پیگیری شود.