آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۷۴۸
بورس
۱۱

بازار سهام

ضرورت ایجاد دبیرخانه کارآمد در بورس

ایرنا: دادستان کل کشور و عضو شورای بورس اوراق بهادار گفت: از هیات مدیره سازمان جدید بورس انتظار داریم که نسبت به ایجاد دبیرخانه ای تخصصی در سازمان یادشده برای رسیدن به بورسی کارآمد اقدام کند. آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: ایجاد دبیرخانه یادشده در بورس سبب تخصصی شدن بیشتر فعالیت ها در بازار سهام و ایجاد بورسی به معنای واقعی (حضور تمام طبقات مردم در بورس) خواهد شد. به عقیده وی، تصمیم گیری ها در شرایط فعلی توسط هیات مدیره سازمان جدید بورس باید قاطعانه و غیرشتابزده باشد.

ثبت شرکت بورس بین المللی نفت

مهر: شرکت بورس بین المللی نفت با ترکیب جدید این هفته در کیش به ثبت می رسد. ترکیب جدید شرکت بورس بین المللی نفت این هفته در کیش به ثبت می رسد و اساسنامه آن نیز برای ارائه به سازمان جدید بورس اوراق بهادار آماده است. براساس این گزارش، اساسنامه این بورس بین المللی توسط شرکت خدمات بورس آماده بوده و به محض تصویب اساسنامه سازمان جدید بورس اوراق بهادار در هیات دولت که ترکیب آن در ماه های پایانی سال به کلی تغییر کرد، اساسنامه بورس نفت به این سازمان ارائه می شود.

افزایش سرمایه اولیه بانک های خصوصی

فارس: شورای پول و اعتبار روز گذشته افزایش سرمایه 3 بانک خصوصی کشور، تخصیص 35 درصد از وجوه قابل واگذاری بانک ها به طرح های کوچک و متوسط و افزایش سرمایه اولیه تاسیس بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری را تصویب کرد. غلامرضا مصباحی مقدم اظهار داشت: اولین مصوبه نشست شورای پول و اعتبار تصویب تقاضای بانک پارسیان برای افزایش سرمایه از 2هزار میلیارد ریال به 5هزار میلیارد ریال بود. وی از تصویب تقاضای بانک های خصوصی سامان و اقتصادنوین برای افزایش سرمایه خبر داد و گفت: شورای پول و اعتبار روز گذشته همچنین افزایش سرمایه اولیه برای تاسیس بانک های خصوصی را از 2هزار میلیارد ریال به 3هزار و 500 میلیارد ریال به تصویب رساند. وی اضافه کرد: همچنین سرمایه اولیه برای تاسیس موسسات مالی و اعتباری از 500 میلیارد ریال به هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافت. وی یادآور شد: علت افزایش سرمایه اولیه موسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی تقاضای بالایی است که برای تاسیس این موسسات مالی وجود دارد و این متقاضیان حداقل منابع مالی برای ایجاد بانک یا موسسه مالی و اعتباری را در اختیار دارند.