آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۵۱
صفحه اول
۱

باهنر: دولت برای اخذ تصمیمات مهم، بیشتر مشورت کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اخیر رئیس جمهوری مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: جامعه ما در ابعاد مختلف، جامعه پیچیده ای است و به نظر می رسد این نوع تصمیمات مهم باید با مشورت بیشتر و تحقیق و تدبیر انجام شود. محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان، درباره مسائل هسته ای و موضع گیری های شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: گامی که ایران در مسائل هسته ای به جلو برداشته غیرقابل بازگشت است و ما به هیچ وجه نمی توانیم از این موضوع عقب نشینی کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش دبیر کل آژانس انرژی اتمی به شورای امنیت علی رغم نکات مثبت اما استخوان را میان زخم نگه داشت، تصریح کرد: در این گزارش موارد مبهمی وجود دارد که ما در واقع آنها را درک نمی کنیم و فکر می کنیم بیشتر این مسائل بازی های سیاسی است.

وی افزود: ایران طی 3 سال گذشته بیشترین همکاری را با آژانس اتمی داشته و تمام فعالیت های هسته ای ما زیر چشم دوربین های آنها انجام پذیرفته و حتی به مفاد پروتکل الحاقی داوطلبانه عمل کردیم و گاهی فراتر از آن نیز رفتیم اما موارد مطرح شده در گزارش البرادعی برای ما یک نقطه سوال جدی است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر شورای امنیت بخواهد در این قضیه تصمیمات اجرایی مثل محاصره اقتصادی و یا تهدید نظامی بگیرد ما همان طور که قبلا اعلام کرده ایم عضویت ایران را در آژانس اتمی به حالت تعلیق در می آوریم.