آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۷۵۰
شهر
۳۱

سند ملی کنترل آسیب های اجتماعی در نوبت تصویب در شورای عالی رفاه قرار دارد

بنفشه سام گیس

با وجود پشتوانه های قوی برای اجرایی شدن سند ملی طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، هنوز زمینه های اجرای این سند که 10 ماه از تصویب آن در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی می گذرد فراهم نشده است. در عین حال تحقق اصول 21 و 29 قانون اساسی، سند 20ساله چشم انداز توسعه کشور، ماده 97 و فصل هشتم برنامه چهارم توسعه و همچنین مواد 1، 4، 5، 6، 8، 9، 15 و 16 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی منوط به اجرایی شدن سند ملی طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که به نظر می رسد تصویب پیش نویس نهایی سند و طرح آن در صحن شورای عالی رفاه هنوز در اولویت برنامه های اعضای شورای عالی رفاه قرار نگرفته است. تاخیر در تصویب و اجرایی شدن این سند می تواند رشد سالانه آسیب های اجتماعی را که مسئولان سابق سازمان بهزیستی کشور از نرخ 15 درصدی آن خبر داده بودند تسریع کرده و افزایش دهد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.