آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۳
حوادث
۱۱

کلاهبرداران به مسافران ساده لوح طلای قلابی می فروختند

دو برادر که با فروش بدلیجات به جای طلا از مسافران ساده لوح ترمینال غرب کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

چند روز قبل شخصی به نام «صفدر» با مراجعه به کلانتری 209 به ماموران گفت: 20 روز قبل در حالی که با حضور در ترمینال غرب قصد مسافرت به شهرستان را داشتم، دو تن با مراجعه نزد من گفتند که قصد فروش گردنبند طلایی را دارند.

مالباخته اضافه کرد: یکی از آنها با این ادعا که همسرش مریض است و به پول نیاز دارد، از من خواست تا طلای 140 هزار تومانی را که قیمتش در فاکتور نوشته شده بود، 80 هزار تومان از او بخرم.

مرد ساده لوح در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: دو هفته پس از اهدای گردنبند به همسرم، متوجه شدم که رنگ طلا سیاه شده و در واقع مورد سوءاستفاده سارقان کلاهبردار قرار گرفته ام.

بدین ترتیب با مراجعه این مرد به کلانتری 209، تحقیقات پلیسی برای شناسایی متهمان آغاز شد که در پی آن ماموران در حالی موفق به دستگیری دو متهم در پایانه غرب شدند که قصد فروش طلای تقلبی دیگری به یک مشتری را داشتند.

متهمان پس از انتقال به محل کلانتری، از سوی شاکی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند.

دو متهم 20 و 26 ساله در جریان بازجویی ها تاکنون به هیچ گونه کلاهبرداری دیگری اعتراف نکرده و با وجود شناسایی توسط مالباخته منکر موضوع شده اند.

بدین ترتیب متهم 20 ساله از سوی مرجع قضایی بدون قرار آزاد شد و «مراد» متهم 26 ساله که ادعا می کند هیچ نسبتی با متهم دیگر ندارد، جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کلانتری قرار گرفت.

سرگرد مهدی از افرادی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده خواست تا با مراجعه به کلانتری «ترمینال غرب» و اعلام شکایت متهم را شناسایی کنند.