آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۶۶
صفحه آخر
۲۰

دور دنیا

امیدواری برای تهیه واکسن معالج تومور مغزی

دانشمندان آمریکایی واکسنی تهیه کرده اند که ممکن است بتواند در معالجه خطرناک ترین نوع تومور مغزی مؤثر واقع شود.

این امیدواری وجود دارد که واکسن جدید بتواند به یکی از شایع ترین انواع تومورهای سرطانی مغز حمله کند. پژوهشگران آمریکایی می گویند، با تزریق این واکسن به 23 بیمار مبتلا به «Glioblastoma Multiforme» توانسته اند دست کم 18 ماه به طول عمر آن ها بیفزایند. تنها چهار نفر از این بیماران در اثر تومور مغزی فوت کرده اند. اکنون این واکسن در مقیاس وسیع تری مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این واکسن به پروتیین هایی که تصور می شود موجب پخش تومور سرطانی می شوند، حمله می کند.

تندیسی ساخته شده از 780 صندلی

رویترز- یک اثر هنری مفهومی که با قرار گرفتن 780 صندلی استادیوم های فوتبال به روی هم ساخته شده، در شهر نورنبرگ آلمان نصب شد. این تندیس بسیار بزرگ که توسط هنرمند مونیخی «الف متزل» ساخته شده تا پایان رقابت های جام جهانی فوتبال در آلمان در محل نصب شده باقی خواهد ماند.

استقبال تماشاچیان آمریکایی از فیلم سینمایی حملات یازدهم سپتامبر

بی بی سی- در آمریکا فیلم موسوم به یونایتد 93، که اولین فیلمی است که در هالیوود درباره حملات یازدهم سپتامبر 2001 ساخته شده، در دو روز اول نمایش در آمریکا، به عنوان دومین فیلم پرفروش این کشور شده است. عایدی فروش بلیت این فیلم در سراسر آمریکا در دو روز گذشته 11 میلیون و 600 هزار دلار بوده است.

داستان فیلم درباره درگیری مسافران یکی از هواپیماهای ربوده شده با هواپیماربایان در دقایق قبل از سقوط هواپیماست. برخی از تماشاچیان که قبلاآگهی تبلیغاتی مربوط به این فیلم را دیده بودند، معتقد بودند که هنوز خیلی زود است که بتوان حوادث سال 2001 را به صورت فیلم درآورد. سوژه حساس فیلم سبب شده بود که پیش بینی درباره نحوه استقبال تماشاچیان از آن مشکل شود.