آرشیو یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۶۹
بازار سرمایه
۱۲
معرفی کتاب

اصول جامع سرمایه گذاری در بورس

کتاب اصول جامع سرمایه گذاری در بورس، به تازگی از سوی انتشارات سامان وارد بازار شده است. نویسندگان این کتاب 202 صفحه ای، الهه مقدمی، سیدروح الله حسینی مقدم و محمدرضا مهران فر هستند و این کتاب با قیمت

30 هزار ریال به فروش می رسد.

بورس اوراق بهادار، یکی از ساخته های زیبای انسان متمدن است. سازوکار این بازار به گونه ای است که به وضوح می توان چالش و تعامل بین ریسک و بازده را مشاهده کرد و به بازده مناسبی نیز دست یافت.

اما چگونه باید در این بازار سرمایه گذاری کرد و چه عامل یا عواملی را مدنظر قرار داد؟ بحث در این مقوله بسیار زیاد است. هدف از انتشار این مجموعه نیز آشنایی سرمایه گذاران با ساختار بورس اوراق بهادار و سازوکارهای سرمایه گذاری در این بازار است.

ارزشمندترین عنصر موجود در بورس اوراق بهادار، اطلاعات است و دسترسی به اطلاعات، سودآوری و استفاده از فرصت های سودآور در بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت. اما اطلاعات بازار سرمایه باید به طور یکسان در اختیار تمامی سرمایه گذاران قرار گیرد.

به این منظور کتاب پیش رو با سرفصل های تاریخچه بازار سرمایه، نقش و مزایای بورس اوراق بهادار برای اقتصاد، شرکت ها و سرمایه گذاران، آشنایی با اصطلاحات رایج در بورس اوراق بهادار، چگونگی خرید و فروش سهام، نحوه سرمایه گذاری در بورس، آشنایی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی، قانون جدید بازار سرمایه و آدرس سایت اطلاع رسانی و تلفن های تمامی شرکت های بورسی، گامی در جهت تحقق این اهداف است.