آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۹۸۱
فرهنگ و آموزش
۲۱

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سیستم مدرک گرایی را رواج داده است

بخش خصوصی تاکنون برای رفع ضعف آموزش و نیروهای انسانی حرفه ای در فعالیت های گردشگری اقدامی اساسی نکرده، ولی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند الزام هایی را ایجاد کند.

هادی سلیمانی زاده عضو جامعه تورگردانان با بیان این مطلب که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سیستم مدرک گرایی را رواج داده است، افزود: تاکنون این سازمان کلاس های آموزشی برگزار کرده و افراد بسیاری نیز در این دوره ها شرکت کرده اند، ولی چند درصد از این افراد جذب شده اند؟

وی ادامه داد: بسیاری از کارکنان و فروشنده های تور در آژانس های ایرانی، اطلاعات زیادی درباره کشور مقصد دارند، در حالی که هنگام فروش تور به آژانس های خارجی باید کشورمان را کامل معرفی و برنامه سفری را جهت آشنایی تعریف کرد.

وی افزود: آژانس های توریستی برای رقابت تا می توانند از سرویس های خود می کاهند و افرادی را جذب می کنند که تورها را بفروشند؛ در حالی که کالای خود را لمس نکرده اند و در اینجا مشتری قربانی اصلی است. بنابراین آمار شکایت ها افزایش می یابد.

سلیمانی زاده با بیان اینکه نظارت بر این مسائل باید برعهده بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند الزام هایی را در قالب تدوین قانون و چهارچوب ایجاد کند، ولی این قوانین با وضعیت و اصول بازار و آژانس های توریستی هماهنگ باشد تا تضاد ایجاد نکند.