آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۶۸
داخلی
۳

رئیس مجلس: نامه رئیس جمهوری حرف دل ملت ایران بود

«غلامعلی حدادعادل» رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که نامه رئیس جمهور ایران به همتای آمریکایی خود سبب شود که قدرت های جهانی خود را در برابر افکار عمومی جهان پاسخگو بدانند.

حدادعادل تصریح کرد: سؤالاتی که رئیس جمهوری در نامه خود مطرح کرده است تنها سؤال مردم ایران و مسلمان نیست بلکه سؤالاتی است که مسیحیان آمریکا از بوش دارند که مدعی پیروی از دین مسیحیت است.

حدادعادل اقدام رئیس جمهوری ایران در نوشتن نامه به بوش را «اقدامی مثبت» توصیف کرد و گفت: ما این نامه را تایید می کنیم.وی ادامه داد: این نامه یک حرف تازه و بیان جدیدی است و از جنس سخنان معمولی دولتمردان نیست که در رسانه ها مطرح می شود.حدادعادل گفت: حرف دل ملت ایران که در این نامه منعکس شده، این است که اگر دولتی مثل آمریکا پول و زور دارد نباید تصور کند که با اتکا به قدرت خود هر کاری خواست در جهان بکند و کسی هم اعتراض نکند.رئیس مجلس افزود: در این نامه، آمریکا به جهت ظلم و حمایت از تروریسم و دیکتاتوری مورد سؤال قرار گرفته است.وی تاکید کرد: این نامه را نباید نوعی انصراف از قطع رابطه 27 ساله با آمریکا تلقی کرد.او با بیان اینکه «برخی در داخل و خارج کشور اینگونه تفسیر کرده اند که رئیس جمهوری ایران با نامه خود خواسته است به قطع رابطه 27 ساله خاتمه دهد»، تاکید کرد: چنین تفسیری درست نیست.

حدادعادل با یادآوری این نکته که «این آمریکاییها بودند که رابطه را قطع کردند»، یادآور شد: البته ایران در این 27 سال تمایلی به برقراری رابطه نداشته است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: این نامه حکایت از آن دارد که ملتهای مسلمان بیدار شده اند و نمی خواهند در مقابل تمدن غرب و آمریکا سر تسلیم فرود آورند.آنان به فرهنگ خود اعتقاد پیدا کرده اند و می خواهند در موضع برابر در صحنه بین المللی حضور داشته باشند.

حدادعادل با تشکر از این اقدام منطقی و شجاعانه رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که این نامه سبب شود این گونه گفت و گوها در جهان رواج پیدا کند و قدرتهای جهانی خود را در برابر افکار عمومی جهان پاسخگو بدانند.