آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۱۰
بلاغ
۶
دریچه

سفر وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه به قم

آقای دکتر زیادالدین ایوبی وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه به منظور دیدار با مراجع و بازدید از برخی مراکز قرآنی به همراه هیاتی وارد شهر قم شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ وی در بدو ورود به قم از قسمت های مختلف دانشکده دارالحدیث وابسته به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بازدید کرده و سپس در دیدار با مسوولین این دانشکده به بحث و تبادل نظر درخصوص علوم حدیث و شاخه های متنوع مربوط به این علم پرداخت. در این بازدید مسوولین دانشکده دارالحدیث به ارایه گزارشی درخصوص سابقه تاسیس، رشته های تحصیلی و پژوهش های صورت گرفته پیرامون علم الحدیث پرداختند.وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه سپس از بخش های مختلف چاپخانه بزرگ قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه بازدید کرد که در این بازدید مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات اسوه توضیحاتی درخصوص مراحل چاپ قرآن و دیگر کتب قرآنی ارایه کردند. در این بازدید رییس مرکز ترجمه قرآن کریم به زبان های خارجی نیز گزارشی از روند ترجمه قرآن در جمهوری اسلامی ایران ارایه دادند.

آقای دکتر ایوبی در ادامه سفر به قم با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کرده که طرفین در مذاکرات خود برتعمیق روابط فیمابین و علمای دو کشور تاکید کردند.

وزیر اوقاف سوریه و هیات همراه پس از زیارت مرقد حضرت معصومه (س) قم را به مقصد تهران ترک کرد. وی و هیات همراه همچنین در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به ساحت مقدس آن بزرگوار ادای احترام کردند.