آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۱۱
اقتصاد نو
۱۲

خوش چهره: معیار ارزیابی دولت برنامه چهارم است

گروه اقتصادی: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه چند ماهی بیشتر از روی کارآمدن دولت احمدنژاد نگذشته است، گفت: معیار ما در راستای ارزیابی اقتصادی دولت میزان دستیابی به اهداف برنامه چهارم توسعه و بودجه سالانه است.

محمد خوش چهره در نشست دانشجویی بررسی سیاست های اقتصادی دولت نهم در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: مشکلاتی از قبیل اخراج کارگران و بیکاری که نتیجه برخی سیاست های اقتصادی است اگر تشدید شود ممکن است حتی به استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی بینجامد.

وی اظهار داشت: نگرانی این است که در شرایط حساس کنونی برخی تصمیمات اقتصادی دولت هرچند با نیت خوبی انجام شود، ولی آثار و عوارضی داشته باشد که در راستای منافع ملی نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدالت، مبارزه با فساد، نشاط جوانان شعارهایی زیباست ولی نگرانی نسبت به عملیاتی شدن آن وجود دارد و مساله این است که با این شیوه ها تیم مجری توانایی رسیدن به این شعارها را دارد یا خیر؟

وی تصریح کرد: ما نگران این هستیم که به اسم عدالت، ضد رفاه و عدالت ایجاد شود. خوش چهره در پاسخ به پرسشی درباره سخنان احمدی نژاد درباره متضرر شدن بیشتر غربی ها در صورت تحریم ایران نسبت به کشورمان عنوان داشت: مجلس در این خصوص حساس است و باید احراز شود که برخی تصمیمات در راستای منافع ملی است و یا هزینه منفعت آن چقدر است؟

وی درباره آوردن نفت بر سر سفره مردم توسط دولت نهم گفت: با وجود اینکه این مساله تکذیب شد، اما خود من نیز این عبارت را شنیده بودم. خوش چهره با اشاره به برخی شعارهای اقتصادی دوران انتخابات افزود: اگر مانند برخی کشورها نامزدها برنامه ارایه کنند باید پاسخگو باشند وگرنه در زمان انتخابات می توان هر شعاری داد و برخی نیز در عمل دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به افزایش شکاف طبقاتی سال های اخیر و با توجه به افزایش ثروت در جامعه گفت: در این سال ها توجه چندانی به نحوه توزیع عادلانه ثروت های جامعه نشد.