آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۷۲
اقتصادی
۲۱

وزیر تعاون: به واگذاری سیم کارت اعتباری با قابلیت فنی نامناسب رای نمی دهیم

وزیر تعاون گفت: به عنوان عضو شورای اقتصاد چنانچه مخابرات در صدد واگذاری سیم کارت اعتباری با قابلیت فنی مناسب تری نسبت به سیم کارت تالیا نباشد به طرح آن رای منفی می دهیم.

«محمد ناظمی اردکانی»روز گذشته در نخستین همایش یکروزه شرکتهای تعاونی مخابراتی کشور، افزود: برای سرویس دهی مناسب، هرگونه واگذاری سیم کارت اعتباری از سوی مخابرات باید از قابلیتهای فنی لازم برخوردار باشد. وی یادآور شد: روح حاکم بر بودجه سال 85 حمایت از بخش تعاون کشور است لذا استفاده از سرمایه های کوچک مردمی باید در طول برنامه چهارم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

ناظمی، منابع مالی در نظر گرفته شده به بخش تعاون کشور در قانون بودجه سال جاری را تشریح کرد و گفت: هشت میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای استفاده تعاونیها در نظر گرفته شده است. وزیر تعاون تاکید کرد: از منابع تشویقهای صادراتی نیز در سال جاری سه میلیارد دلار برای گسترش فعالیتهای تعاونیها اختصاص می یابد ضمن آنکه 12 تریلیون و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود 9 تا 10 درصد به این بخش اختصاص خواهد یافت.

به گفته وزیر تعاون، برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش تعاون کشور نیز 400 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 85 در نظر گرفته شده است.

وی به سابقه فعالیتهای تعاونی در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: هم اکنون 800 میلیون نفر به عنوان عضو تعاونی در دنیا فعالیتهای اقتصادی انجام می دهند.

وی بابیان آنکه در حال حاضر 300 هزار تعاونی در دنیا وجود دارد، افزود: این در حالی است که تعداد اعضای بخش تعاون کشور به 13 میلیون نفر رسیده است.

ناظمی از برگزاری همایش انتخاب برترینهای بخش تعاون خبر داد و گفت: این همایش در سال جاری برای انتخاب تعاونیهای نمونه برگزار خواهد شد.

تاکنون حدود 253 شرکت تعاونی مخابراتی در کشور به ثبت رسیده اند که 50 درصد آنها در وضعیت غیرفعال و 50 درصد بقیه در حالت فعال قرار دارند.