آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۸
خبر
۲

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران: تونل رسالت ماه آینده به بهره برداری می رسد

مهتاب رحمتعلی

تونل رسالت که بخش های شرقی و غربی این بزرگراه، از میدان آرژانتین تا کردستان، را به هم متصل می کند، طبق برنامه زمان بندی اعلام شده در نیمه دوم خردادماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

دکتر سید مسعود نصر آزادانی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 55پروژه فعال در سطح شهر تهران در دست این سازمان است که 80درصد آنها تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی افزود: اجرای پروژه های عمرانی - با توجه به محدودیت های خاص شهری در سال های گذشته - از اهداف اصلی تشکیل سازمان مهندس و عمران شهر تهران بوده است.

وی تهران را دارای سه محدودیت عمده دانست که باعث شده روش های معمول اجرایی نتواند جوابگوی نیاز های آن باشد. نصر آزادانی مشکل ترافیک وسایل مرتبط با آن، بافت متراکم مسکونی و تجاری شهر تهران و وجود تاسیسات شهری مانند لوله های آب، برق، گاز، کابل های مخابراتی و... را از جمله محدودیت های نامبرده خواند و افزود: هزینه های اجرای پروژه ها در تهران بسیار بیشتر از دیگر شهرها است.

وی با اشاره به این که تصمیم مدیریت جدید شهرداری بر کوتاه شدن زمان پروژه های عمرانی در شهر است، تصریح کرد: به دلیل مسائل یاد شده اغلب پروژه های شهر تهران طبق زمانبندی انجام نمی شود. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در این زمینه افزود: رفع معارضان ملکی و تاسیساتی و رفع موانع ترافیکی از جمله تغییر ساعت کار از روز به شب از جمله تصمیمات اتخاذ شده سازمان است که تا حدودی توانسته بخشی از محدودیت های زمانی پروژه ها را جبران کند.

وی در پایان گفت: ادامه بزرگراه همت تا آزاد راه شمال تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین ادامه بزرگراه آزادگان از اتوبان کرج تا همت، مشروط بر آزادسازی زمین های منابع طبیعی، نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.