آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۸
خودرو
۱۶

افزایش تولید پراید با ورود ال-90

تولید پراید امسال به 400 هزار دستگاه می رسد که برابر با تولید 3 سال آخر تولید پیکان است.

یکی از مدیران بلند پایه سایپا با بیان این مطلب به ایسنا گفت: سایپا قصد دارد امسال بیش از 450 هزار دستگاه خودرو سواری تولید کند که تولید پراید به 400 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان این که سایپا در حال انجام طرحی برای تغییر شکل بدنه پراید است، افزود: از طرفی این شرکت در حال طراحی خودرویی با پایه پلت فرم این خودرو با نام S81 است که خودرو ملی سایپا نامیده می شود.

شرکت سایپا همچنین اعلام کرده است که طبق برنامه ریزی ها در سال های 85 و 86 حدود 400 هزار دستگاه، در سال 87 به میزان 350 هزار دستگاه و در سال 88 حدود 300 هزار دستگاه انواع مدل فعلی پراید شامل صندوق دار، سایپا 141 معمولی و دولوکس و هاچ بک و مدل های جدید در سایپا تولید خواهد شد و تداوم تیراژ تولید آن پس از سال 88 براساس شرایط بازار، استقبال مردم و توان رقابتی خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه شرکت سایپا، این شرکت طی چهار سال آینده یک میلیون و 500 هزار دستگاه انواع پراید فعلی با طراحی جدید و تجهیزاتی همچون ترمز ضد قفل، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیک و کیسه ایمنی هوا تولید خواهد کرد.

به عقیده کارشناسان، تولید پرتیراژ پراید و استقبال خوب از خرید این خودرو به دلیل نبود خودرویی در کلاس پراید در بازار ایران با این قیمت است.