آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۹
کامپیوتر
۱۵

نشست تخصصی مراکز رشد ICT رویش برگزار شد

نشست تخصصی مرکز رشد ICT جهاد دانشگاهی (رویش) با عنوان «فرصت ها و چالش های آموزشی مراکز رشد ایران» با حضور کارشناسان در مرکز رشد رویش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، در این نشست تخصصی مباحث مربوط به آموزش مدیران مراکز رشد و شرکت های مستقر در آنها الگوهای نوین آموزشی، انتقال تجارب آموزشی خارج از کشور در زمینه ارتقای فعالیت پارک ها و مراکز رشد داخلی بررسی و راهکارهایی برای کارآمد شدن و اثربخش کردن آموزش ها با توجه به بحث ایجاد کسب و کارهای جدید ارائه شد.

در این نشست کیوان اصغری مدیر پارک فناوری شیخ بهایی با تاکید بر این که نیاز مخاطبان، یکی از بحث های کلیدی در ارائه آموزش ها است، تصریح کرد: مخاطبان ما در ارائه دوره ها و یا کارگاه های آموزشی بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند ولی این فارغ التحصیلان با فرهنگ ارائه این گونه آموزش ها آشنایی لازم را ندارند.

وی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مرکز رشد ICT جهاد دانشگاهی (رویش) و پارک علم و فناوری یزد از طریق طرحی که مورد قبول بانک جهانی واقع شده پروژه ای را تحت عنوان INFODOV دنبال می کنند که یکی از بحث های مهم این طرح ارتقای فعالیت ها و خدمات آموزشی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور است.

معصومه مداح، مدیر اداره آموزشی مرکز رشد رویش جهاد دانشگاهی نیز با تصریح این که مراکز رشد بیش از آن که آموزش بدهند باید آموزش ببینند، گفت: ماموریت مهم مراکز رشد، تسهیل و تسریع تجاری سازی ایده ها است و آموزش ها باید با هدف تجاری سازی این ایده ها باشد، از سوی دیگر باید با الزامات کسب و کارهایی که مراکز رشد در صدد پرورش آن هستند، آشنا شویم تا بتوانیم آموزش ها را با جهت گیری صحیحی ارائه کنیم.