آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۹
کامپیوتر
۱۵

دکه

Itanalyze

الکامپ گران و یک صدایی بخش خصوصی

ظاهرا نامه رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران که برخی آن را جهت دار می دانستند، بیراه نبوده و ارتباطی به درگیری قبلی این سازمان با وزارت بازرگانی ندارد. این بار اصلا غرضی در کار نیست و فی الواقع کارد به استخوان بخش خصوصی رسیده است، الکامپ دوازدهم با این روش به مثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» می ماند که با سروصدای موجود بعید به نظر می رسد به موفقیت چندانی دست یابد.

System group

استفاده از فناوری جدید در موتورهای جست وجوی اینترنتی

شرکت یاهو برای گسترش و تقویت موتور جست وجوی اینترنتی خود امکانات تازه ای را ارائه می دهد. جست وجو گران اینترنتی با استفاده از خدمات Yahoo Answers می توانند علاوه بر مشاهده نتایج جست وجو موتور اینترنتی، می توانند پیشنهادهای سایر کاربران را در رابطه با موضوع مورد جست وجو مشاهده کنند. استفاده از این فناوری کارایی موتورهای اینترنتی را کامل تر می سازد.

Taliya news

ساخت گوشی ویژه برای پیرزن ها و پیر مردها

موتور ولا به فکر آن افتاده که گوشی ویژه ای برای استفاده افراد مسن طراحی کند که به طور خودکار سطح صدا رابرای کاربرانی که مشکل شنوایی دارند تنظیم می کند و با کشف خودکار الگو های صحبت کاربر خود بلندی صدای دریافتی و ارسالی را تنظیم می کند. فونت نوشته ها در این گوشی هم بزرگ تر از حد معمول است و منوی آن نیز بسیار ساده طراحی شده است.