آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۳۴۸۰
ماجرا
۱۳

کبوتر بازی، بهانه ای برای بی گناهی

پسرجوانی که به بهانه کبوتربازی، پشت بام خانه ای در شمال تهران رفته بود با شکایت صاحبخانه دستگیرشد.

درحالی که این پسر سعی داشت تا خود را بی گناه نشان دهد نتیجه انگشت نگاری وی نشان داد پنج فقره سابقه کیفری دارد.

ساعت 18 و 30 دقیقه هشتم اسفندماه سال جاری زن جوانی هراسان با کلانتری 164 قائم تماس گرفت و اعلام کرد در پشت بام و راه پله های منزل او در آجودانیه صدای پای مشکوکی شنیده می شود. ماموران پلیس به محل اعزام شدند و در پشت بام این خانه ویلایی پسر جوان 25 ساله ای را دیدند که آچار به دست پشت یکی از دیوارها پنهان شده بود.

پسرجوان با دیدن ماموران ادعاکرد: چندکوچه پایین تر در یک مجتمع نیمه کاره به کارگری مشغول بودم که ناگهان کبوترم که روز پیش خریده بودم پرواز کرد. لباس کارم را عوض کردم اما فراموش کردم آچار را کنار بگذارم. متوجه شدم کبوترم پشت بام خانه ای ویلایی نشست. از دیوار خودم را بالا کشیدم و به پشت بام آمدم اما با تماس زن صاحبخانه دستگیرشدم. با شکایت مرد صاحبخانه که استاد یکی ازدانشگاه ها بود، پس ازارجاع پرونده به شعبه اول دادسرای ناحیه1 شمیران بازپرس «روح الله رئیسی» دستورداد تا ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران سوابق کیفری و سوءپیشینه این جوان را بررسی کنند.

پس از انگشت نگاری ماموران پی بردند متهم ساکن یکی از شهرستانهای ایران بوده و در گذشته 5فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت و فروش مال غیر داشته است. بازپرس رئیسی این جوان 25 ساله را با قرار کفالت 30 میلیون ریالی بازداشت کرد و قرارمجرمیت وی به خاطر ورود به عنف به منزل این استاد دانشگاه را صادرکرد.