آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۱
سیاسی
۲

به دنبال انتشار مطالب توهین آمیز صورت گرفت؛ توقیف موقت روزنامه ایران

هیئت نظارت بر مطبوعات در پنجاه و دومین جلسه از دهمین دوره خود که به طور فوق العاده برگزار شد با اکثریت آرا روزنامه ایران را توقیف کرد.

به گزارش فارس، هیئت نظارت بر مطبوعات، روزنامه ایران را به دلیل انتشار مطلب تفرقه افکن و تحریک آمیز و به استناد تبصره ماده 12 قانون مطبوعات و براساس بند 5 ماده 6 همان قانون توقیف و به دادگاه ارجاع کرد.

دادستان انقلاب تهران از دستگیری دو تن از کارکنان روزنامه ایران خبر داد. سعید مرتضوی با اشاره به درج کاریکاتور اهانت آمیز در روزنامه ایران و جریحه دار شدن احساسات هموطنان آذری زبان گفت: ما بلافاصله طبق قانون در مورد مطلب اعلام جرم کردیم و پرونده به دادسرای کارکنان دولت ارسال شد.

مرتضوی گفت: توسط مسئول پرونده، افراد مسئول و دخیل در ماجرا اعم از طراح و سردبیر مربوطه که نظارت کافی را اعمال نکرده بودنداحضار و پس از اخذ دفاعیات برای هر دو قرار بازداشت صادر شده و روانه زندان شدند. دادستان تهران افزود: همچنین مدیرمسئول روزنامه ایران نیز احضار شده است.

دو متهم بازداشت شده روزنامه ایران در دادسرای کارکنان دولت درگفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اظهار ندامت از چاپ کاریکاتور توهین آمیز به آذری زبانان تاکید کردند: چاپ این کاریکاتور تنها از سر غفلت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار رسالت از تبریز به دنبال ناآرامی در این شهر نیروی مقاومت بسیج وارد عمل شد و امنیت را در تبریز برقرار کرد.تظا هرکنند گا ن شعارهایی در محکومیت اقدام روزنامه مذکور سر می دادند که تعداد ی در میان آنان، دست به اقدامات آشوب طلبانه، نظیر آسیب رساندن به بانک ها و مراکز دولتی زدند.همچنین دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در جریان ناآرامی های روز دوشنبه تبریز که در اعتراض به چاپ کاریکاتور توهین آمیز در روزنامه ایران صورت گرفت، پنجاه و چهار نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما یوسف فیروزی دیروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: در خصوص توهین روزنامه ایران به آذری زبانان اعلام جرم کرده و تشکیل پرونده داده ایم که به تهران ارسال خواهد شد.

همچنین به گزارش خبر نگار رسالت از ارومیه، جمعی از مردم این شهر دیروز با انجام تظاهراتی اهانت روزنامه ایران به آذری زبانان را محکوم کردند.