آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۱
سیاسی
۳

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: ملت و نیروهای مسلح ایران را برای هر متجاوزی قتلگاه خواهند کرد

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت و نیروهای مسلح ایران بر پایه تجربه جنگ و مکتب دفاعی خود با استراتژی بازدارندگی و دفاع موثر،این سرزمین را برای هر دشمن متجاوزی قتلگاه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح، غلامعلی رشید پس از گذشت 25 سال از فتح خرمشهر و در آستانه سوم خرداد نقش نیروهای مردمی و سپاه در مقاومت و پیروزی در خرمشهر و تاثیر این پیروزی در معادلات منطقه ای را برشمرد.

وی در این گفتگو به نقش سپاه پاسداران در عملیات بزرگ بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت و اظهار داشت: باید به تحولات نظامی جنگ در سالهای اول و دوم جنگ پرداخت. بدون مقدمه باید گفت که اگر سپاه نبود و سپاه در جنگ وارد نمی شد، هرگز ما شاهد پیروزی های بزرگی مثل فتح خرمشهر و باز پس گیری سرزمین های اشغالی از دشمن نمی شدیم، این ادعا به ده ها دلیل قابل اثبات است. به سال اول جنگ نگاه شود؛ چرا پیروزی درخشانی دیده نمی شود؟ وقتی که مطالعه می شود و به اسناد و تاریخ و گزارش های جنگ مراجعه شود، می توان دریافت که در تمامی این عملیات، سپاه حضور ندارد و از آن طرف نیز به تمامی عملیات پیروز جبهه در طول 8 سال وقتی نگاه می کنید، می بینید که بدون حضور سپاه، این عملیات صورت نگرفته است؛ یا حضوری مشترک داشته است در عملیات پیروز، مثل فتح المبین و مثل بیت المقدس و یا حضوری مستقل داشته است، مثل فتح فاو، کربلای 5 و والفجر 10.