آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۱
سیاسی
۳

با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی استان فارس پیکر شهید مدآرایی تشییع و به خاک سپرده شد

مراسم تشییع پیکر پاک شهید امیر سرتیپ عباس مدآرایی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس طی مراسمی با حضور مقامات کشوری و لشگری در شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، با حضور مهندس سید محمدرضا رضازاده استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی، فرماندهان و کارکنان یگان های نظامی (ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی) منطقه فارس و خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور، پیکر پاک امیر سرتیپ مدآرایی پس از اجرای تشریفات مذهبی و نظامی از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تا دارالرحمه شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

امیر سرتیپ مدآرایی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول جنگ تحمیلی در سمت های مختلفی از جمله فرماندهی گردان های 100 پیاده مکانیزه و 165 پیاده مکانیزه لشکر 92 زرهی اهواز و عملیات های فتح ارتفاعات الله اکبر، آزادسازی سوسنگرد، عملیات طریق القدس، فتح بستان، فتح المبین، بیت المقدس و تنگه رقابیه حضور موثری داشت، در عملیات رمضان درشرق دجله پس از عبور از نهر کتیبان نزدیک رودخانه دجله به رغم مقاومت سرسختانه مقابل دشمن بعثی به اسارت درآمد. این شهید بزرگوار پس از تحمل 9 سال اسارت جزو آخرین گروه از اسرایی بود که به آغوش میهن بازگشت.

شهید مدآرایی به علت صدمات ناشی از جراحات شیمیایی و شکنجه بعثیان در زمان اسارت، سحرگاه پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه به لقاالله پیوست.