آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۱
شهرستان ها
۶

دومین همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - خبرنگار رسالت:

توسط گروه فرهنگی هنری پریسکه دومین بزرگداشت سالانه حکیم ابوالقاسم فردوسی در خرم آباد برگزار شد

احسان علیخانی چگنی دبیربرگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی شاعر حماسه سرای بزرگ ایرانی در سال 329 در ناحیه طابران طوس دیده به جهان گشود وی یکی از شخصیت های برجسته زبان و ادب پارسی است که با تنظیم شاهنامه در به کار بردن واژه های فارسی از لحاظ مفاهیم و معانی در سراسر ایران مقامی شامخ دارد. وی افزود حس میهن دوستی و وطن خواهی از ویژگی های شخصیتی وی به حساب می آید. وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی هرچه بیشتر جوانان با این شاعر بزرگ و حماسه سرای ایرانی دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم در همایش بزرگداشت فردوسی گفت: هویت اسلامی و ایرانی آثار فردوسی مهمترین علت ماندگاری آنهاست.

محمدباقر نظری در این همایش که به همت باشگاه خبرنگار جوان اداره ارشاد اسلامی و صدا و سیما مرکز لرستان در تالار شهید آوینی خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه آثار فردوسی نماد هویت، ملیت و تعصب صحیح ملت ایران است یادآور شد بعد از ده ها سال از درگذشت حکیم فردوسی و در عصر پیشرفت بشر که ساز مدرنیته می زنند هنوز هم برای اثبات ملیت و دفاع از میهن اسلامی و خلیج همیشه فارس استناد به اثر ارزشمند فردوسی می شود.