آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۱
ورزش
۸

تیم ملی از پشتوانه غنی برخوردار است

بخش ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان فردا تهران را به مقصد کرواسی ترک می کند تا در سخت ترین مسابقه تدارکاتی خود مقابل میزبانی مقتدر قرار گیرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز در شرایطی تمرین دیگری را پشت سر گذاشت که کمتر از دو هفته دیگر برای شرکت در جام جهانی راهی آلمان می شود. در این تمرین که لژیونرها نیز حضور داشتند بر ضریب آمادگی و هماهنگی تیم ملی افزوده شد. انتخاب مناسب و حضور نفرات مورد نیاز در ترکیب اصلی بر اعتماد به نفس تیم ملی افزوده تا با روحیه مضاعف خود را برای رویارویی با مکزیک آماده کند.

در جمع مسافران آلمان حضور رسول خطیبی، رضا عنایتی، جواد کاظمیان و مهرزاد معدنچی و همچنین تیموریان و شجاعی یک نقطه قوت است.

اگر به پست نامبردگان دقت کنیم، درمی یابیم که تقریبا با بازیکنانی که طی ماه های اخیر با مصدومیت مواجه شده اند هم پست هستند یا لااقل می توانند در صورت لزوم جای خالی آنان را پر کنند. وقتی علی کریمی، وحید هاشمیان و زندی همچنان از سلامت کامل خود با شک سخن می گویند باید نفراتی در اردو حضور داشته باشند که جایگزین ایشان شوند.

معدنچی گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در جایی است که در گذشته واحدی و در حال حاضر زندی در آنجا بازی می کند. خطیبی هم می تواند در شرایط غیر منتظره بخشی از وظایف علی کریمی را انجام دهد و عنایتی نیز اگر هاشمیان نتوانست به سلامت کامل برسد به کار تیم ملی می آید.

در میانه میدان نیز غیبت نویدکیا با بعضی از بازیکنان قابل پوشش است.

نکته دیگر اینکه دیگر وقت انتقاد از تیم ملی به پایان رسیده و هیچ حرف یا نوشته ای که بر روحیه کلی تیم لطمه وارد سازد قابل پذیرش نیست.

تا کی باید روی اعصاب نفراتی چون میرزاپور سوهان بکشیم. وقتی همه مطمئن هستیم که او در آلمان از چارچوب دروازه تیم ملی حراست خواهد کرد دیگر انتقادات این روزها چه معنی می دهد. نام بردن از بازیکنان دیگری نیز که در جمع مسافران آلمان نیستند هم باعث تخریب روحیه هم پست های آنان می شود. پس بیاییم همه دست به دست هم دهیم و از تیم ملی حمایت کنیم. یادمان باشد که کرواسی تیم کوچکی نیست و آنان هم مانند، برای جام جهانی خود را آماده می کنند. بنابراین نباید شکست احتمالی را فاجعه جلوه دهیم. بلکه تا می توانیم باید به تیم روحیه دهیم.