آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۲۶
شهرستان ها
۱۱

نکوداشت نیم قرن تلاش علمی آیت الله صالحی در مشهد

مشهد- خبرنگار کیهان:

همایش «مدرس صالح» برای نکوداشت نیم قرن تلاش علمی و عملی آیت الله سیدمیرزا حسن صالحی با حضور خود استاد در مشهد برگزار شد.

در این همایش که اساتید و طلاب حوزه های علمیه قم و مشهد، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر بی ریا مشاور رئیس جمهور در امور طلاب و حوزه های علمیه حضور داشتند؛ آیت الله مقتدایی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تجلیل از سید میرزاحسن صالحی که نیم قرن از عمر خود را به تدریس علوم پرداخته گفت: این استاد با تلاش خود بزرگان و فضلایی را تحویل جامعه داده است.

وی استمرار جدی در امر تدریس و تربیت، اخلاص در عمل، انس با طلاب، ساده زیستی و تواضع و تدریس توام با تهذیب را از ویژگیهای برجسته استاد برشمرد و افزود: به حق می توان گفت «که سیره عملی و اخلاقی پیامبر(ص) در کیفیت تدریس و روش عملی ایشان مشهود است.»

مقتدایی با اشاره به حدیث امام باقر(ع) در مقایسه بین عالمی که از علمش نفع برده می شود با عالمی که از علمش نفعی برده نمی شود تصریح کرد: سید میرزاحسن صالحی از عالمانی است که دیگران از علمش نفع برده اند و امیدوارم حوزه های علمیه به خصوص مشهد شاهد اساتید بزرگی همانند ایشان باشند.

در این همایش که با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان، مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد از تلاشهای مستمر این استاد حوزه تقدیر و تشکر شد.