آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۲۳
فرهنگ و هنر
۱۶
دکه نشریات

پنجاهمین شماره بخارا منتشر شد

پنجاهمین شماره مجله بخارا با سردبیری علی دهباشی منتشر شد.

در این شماره، در بخش نشر و فرهنگ، مقاله حسن کامشاد درباره کتاب و این همه کتاب نوشته دکتر عزت الله فولادوند، دو پیشنهاد اساسی به نویسندگان و مترجمان جوان و ناشران تازه کار خواندنی است.

جشن نامه رضا سیدحسینی بخش دیگری از این شماره بخارا را به خود اختصاص داده است که علاوه بر کتاب شناسی سید حسینی، مقالاتی از مهشید نونهالی، عبدالحسین آذرنگ و سید علیرضا میرعلی نقی درباره زندگی و آثار وی آمده است. همچنین چند صفحه از خاطرات منتشر نشده رضا سید حسینی در این بخش گنجانده شده است.

در بخش ایران شناسی مباحثی به قلم ایرج افشار، همایون صنعتی، تورج دریایی، هاشم رجب زاده و جلال ستاری در موضوعات ایران شناسی آمده است. همچنین در بخش گزارش سفر، یادداشتی از منصور اوجی درباره جشنواره شعر پاریس درج شده است.

در این شماره بخارا قسمتی به معرفی و بررسی آثار شاعر ایرانی الاصل آلمانی زبان، سعید میرهادی، به همراه نمونه هایی از سروده های او، اختصاص یافته است.

در دیگر بخش های این مجله، مقاله هایی از سروش حبیبی، جمشید ارجمند، ایرج هاشمی زاده، حورا یاوری، منصور اوجی، پرویز دوایی، هوشنگ کاوسی، صفدر تقی زاده، گلبرگ برزین، فرشته طاهری، رضا رضایی، فریدون تنکابنی، ویدا شاهرخی، پانته آ کلانتری، ضیاء موحد، بیژن ترقی، فرزانه قوجلو، خسرو ناقد، سیروس شمیسا، علی محمد حق شناس و هوشنگ دولت آبادی آمده است.