آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۷۷۲
شهر
۲۷

مردمک 22053372

مشکلات دانشجویان فوریت های پزشکی

عده ای از دانشجویان فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بنا به نیاز خود در مراکز اورژانس از سال 80-79 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی رشته فوریت های پزشکی نمود به طوری که پذیرش دانشجو در این رشته به صورت نیمه متمرکز همراه با گرفتن تست های آموزشی _ اخلاقی و آمادگی جسمانی بوده است. با پایان سال 84 شهرهای شیراز و تبریز به دلایل نامعلومی از پذیرش دانشجو در این رشته خودداری کردند و پذیرش آن به شکل محدود به شهرهای دیگر واگذار شد. اکنون با گذشت سه ترم از کل دوره دوساله تحصیلی و نزدیک شدن به دوره فارغ التحصیلی، ما دانشجویان فوریت های پزشکی با مشکلات بسیاری گریبانگیر هستیم. سه مشکل مهمی که ما دانشجویان با آن روبه رو هستیم به صورت زیر است:

1- امکان انجام خدمت نظام وظیفه دانشجویان این رشته به شکل «پیام آور بهداشت در اورژانس یا مراکز درمانی» وجود ندارد.

2- امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان مقطع کاردانی به مقاطع بالاتر این رشته اصلا وجود ندارد. در حالی که تخصیص مخارج و هزینه های زیاد آموزشی جهت آموزش نیروی متخصص این رشته با تامین مقاطع بالاتر تحصیل بیشتر قابل جبران خواهد بود.

3- پرداخت حقوق دانشجویان این رشته که می بایست طبق قانون رشته های نیمه متمرکز به ورودی های این رشته نیز داده شود اما تاکنون ما هیچ مبلغی را حتی به عنوان بن کتاب دریافت نکرده ایم.

از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تقاضا می کنیم به مشکلات ما دانشجویان فوریت های پزشکی رسیدگی کنند.

تبعیض در حقوق بازنشستگان

قرار بود که حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش را بالا ببرند اما حالا آمده اند حقوق های افراد بازنشسته ای که شش کلاس درس خوانده اند را با کسی که لیسانس دارد یکسان و هر دو را 200هزار تومان کرده اند. آیا این تبعیض در حق ما بازنشستگانی که لیسانس داریم نیست؟

زمین بازی پارک لاله استاندارد نیست

زمین بازی پارک لاله فاقد استاندارد لازم برای بازی کودکان است. سطح آن از سیمان بوده و کودکان به هنگام تاب سواری و سرسره بازی دچار آسیب دیدگی می شوند. از مسئولان شهرداری خواهش می کنم کف این زمین بازی را درست کنند و آن را از این شکل خطرناک دربیاورند.