آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۹۱
جامعه
۱۶

ادامه اعتراضات صنفی دانشجویان امیرکبیر

دیروز دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در صحن دانشگاه شان تجمع کردند. این دانشجویان خواستار توجه مسوولان دانشگاه به مطالبات صنفی - آموزشی و همچنین آزادی دو دانشجوی دستگیر شده این دانشگاه بودند.

حدود 500 دانشجوی این دانشگاه ابتدا در مقابل سلف دانشجویی تجمع کرده و سپس به سمت یکی از درهای این دانشگاه که منتهی به خیابان ولیعصر است حرکت کرده و در آن جا به اعتراضاتشان ادامه دادند.

از یک هفته پیش دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به لغو بی دلیل انتخابات انجمن اسلامی و پیگیری خواسته های صنفی شان دست به اعتراضات صنفی زده اند که طی آن دو تن از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه، «یاشار قاجار» و «عابد توانچه» دستگیر شدند.

تجمع ظهر دیروز دانشگاه امیرکبیر خیلی زود با مداخله نیروی انتظامی به پایان رسید.

یکی از شعارهای دانشجویان این دانشگاه طی روزهای گذشته و دیروز، توجه رییس دانشگاه امیرکبیر به خواسته های تشکل های دانشجویی و رسیدگی به خواسته های آنان بوده است.

یکی ازدانشجویان عضو شورای صنفی این دانشگاه در این باره می گوید: «ما از ابتدا خواستار حل مشکلاتمان با گفت وگو بودیم، به همین خاطر پیشنهاد برگزاری تریبون آزاد دادیم تا در آن ضمن و گفت وگوی شفاف با رییس دانشگاه مشکلات مان را حل کنیم.اما او به این خواسته مان بها نداد.»

همچنین رییس دانشگاه امیرکبیر دیروز در گفت وگو با ایلنا تاکید کرد: «تا هنگامی که تشکل های دانشجویی، قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کنند با آن ها همکاری می کنیم.»علیرضا رهایی تاکید کرد: «اگر قرار باشد تشکل های دانشگاه از چارچوب قانون خارج شوند اصلاوظیفه ای ندارم که بخواهم در آن قسمت ها عملی انجام دهم.»