آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۷۷۶
شهر
۱۹

متهم به قتل: مقتول نسبت به من سوءنیت داشت

مرد جوان افغانی متهم به قتل هموطنش در جلسه محاکمه انگیزه اش از قتل را سوءنیت مقتول به خود عنوان کرد. حشمت الله 20 ساله متهم است داوود 27 ساله را که هم خانه اش بوده با ضربات میله ای بر سرش به قتل رسانده است. شب پنجم شهریور ماه پارسال مردی در تماس با پلیس کرج از کشف جسدی در خانه مجردی در ملارد کرج خبر داد. مقتول، جوانی تبعه افغانستان به نام داوود بود که جای ضربات جسمی سخت روی سرش مشاهده می شد.

پلیس در تحقیق از سومین ساکن خانه مجردی متوجه ناپدید شدن حشمت الله جوان 20 ساله ساکن همان خانه شد و بازداشت او را در دستور کارش قرار داد. مدتی بعد حشمت الله دستگیر شد و اعتراف کرد که با میله بر سر داوود زده و او را مجروح کرده است.

حشمت الله متهم به قتل 20 ساله روز شنبه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. ریاست این جلسه محاکمه را قاضی حسینی کوه کمره ای برعهده داشت. حیدری نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و خواستار صدور حکم قانونی برای متهم شد. اولیای دم مقتول تقاضای قصاص متهم را کردند و سپس متهم برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت.

او به قتل داوود با ضربات میله به سر متهم اعتراف کرد و گفت: قتل را قبول دارم، اما نمی خواستم او را بکشم. داوود قصد داشت به من تعرض کند و من هنگامی که فهمیدم به بهانه ای به حیاط خانه رفتم. دقایقی بعد با میله ای به اتاق بازگشتم و هنگامی که قصد تعرض داشت با هم درگیر شدیم. در حین درگیری با میله آهنی که برداشته بودم ضرباتی به سرش وارد کردم که او نقش زمین شد.

قضات دادگاه کیفری استان تهران پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل مدافع او، برای صدور حکم پرونده به شور نشستند