آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۱
ایران
۲

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دنیا در برخورد با مسائل ایران مراقب تامین انرژی جهان از حوزه خلیج فارس باشد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: ما ضامن اجرایی صحبت ایشان هستیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر رحیم صفوی، در جمع خبرنگاران، ایران را ضامن امنیت خلیج فارس خواند و گفت: دنیا باید در برخورد با مسائل ایران اعم از هسته یی و... مراقب مساله تامین انرژی جهان از حوزه خلیج فارس باشد.

وی با بیان اینکه ایران شروع کننده هیچ جنگی نخواهد بود، گفت: به منظور دفاع و امنیت کشور قدرت دفاعی را تجهیز کرده ایم اما ما شروع کننده هیچ جنگی نخواهیم بود و استراتژی ایران بازدارنده و دفاع همه جانبه است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: در راستای هدف فوق و به منظور دفاع و امنیت کشور، منافع و مصالح ملی، قدرت دفاعی را تجهیز کرده ایم و ارتش و سپاه ضامن استقلال امنیت کشور از جمله اقتصاد ملی است.

سردار سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان فرامنطقه یی ما بخواهند مشکلاتی برای تاسیسات انرژی هسته یی، انرژی و امنیت ما ایجاد کنند، مصوبات شورای عالی امنیت ایران و مصوبات فرمانده کل قوا مشخص است و نیروهای مسلح هم اکنون بزرگ ترین قدرت دفاعی منطقه هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این اظهارات شما موجب تغییرات قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد، گفت: در صحبت های من تهدیدی نیست، ما سیاست دفاعی، امنیتی خود را اعلام کردیم و ایران صددرصد دنبال صلح و امنیت پایدار بوده و ما می خواهیم همه کشورهای منطقه در صلح و آرامش بسر ببرند.

سردار سرلشکر صفوی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران بزرگترین ضامن امنیت خلیج فارس است و ما مایل نیستیم هیچ ناامنی برای کشورهای منطقه رخ دهد، خاطرنشان کرد: هر نا امنی برای ایران، ناامنی برای انرژی را به دنبال دارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه سهم نفت در تامین انرژی جهان را 40 درصد، سهم گاز 231، سهم انرژی هسته یی 14 و سهم زغال سنگ را 26 درصد ذکر کرد و گفت: در این میان منطقه خلیج فارس و روسیه در مجموع 90 درصد گاز جهان را برخوردارند که این اهرم بزرگی برای کشورهای منطقه خلیج فارس و روسیه محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 14 درصد ذخایر گاز جهان در عسلویه، گفت: ایران نه تنها در بخش گاز بلکه در نفت نیز سهم بالایی را در جهان به خود اختصاص می دهد