آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۱
ایران
۲

عشرت شایق: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با زنان عملیاتی نمی شود

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از عملی نشدن بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با زنان، خواهان عملیاتی شدن این مصوبات شد. عشرت شایق در گفت وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه محتویات و مفاد سیاستگذاری های شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با زنان در رفع بسیاری از مشکلات و معضلات زنان مفید و موثر است، ولی متاسفانه فصول مختلف این سیاستگذاری ها از طرف دستگاه های مجری، اجرا نمی شود.

وی با اشاره به فعالیت های شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ابعاد مختلف و مبتنی بر وظایف این شورا اظهار داشت: مهمترین مصوبات شورای فرهنگی و اجتماعی زنان طی سالهای اخیر شامل سیاست های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران و سیاست ها و فعالیت های بین المللی زنان و منشور حقوق و مسوولیت های زنان در نظام جمهوری اسلامی بوده است.

شایق اظهار داشت: از رییس جمهور که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده دارد تقاضا داریم بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای عالی فرهنگی خصوصا مصوبات مربوط به زنان و خانواده تاکید و بر آنها عنایت ویژه یی داشته باشند،زیرا بسیاری از مشکلات و معضلات زنان با عملی شدن این سیاست ها رفع می شود.