آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۱
ایران
۳

امیرانتظام، میثمی و مزروعی در دادگاه

عباس امیرانتظام به دنبال دریافت احضاریه یی، 22 خرداد ماه در شعبه 6 دادگاه انقلاب حاضر می شود.

یوسف مولایی در این زمینه به ایسنا گفت: در احضاریه یی که به دست عباس امیر انتظام رسیده، وی برای ارایه پاره یی توضیحات باید 22 خردادماه در شعبه ششم دادگاه انقلاب حاضر شود.

همچنین لطف الله میثمی مدیرمسوول چشم انداز ایران، 28 خردادماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود. لطف الله میثمی به دلیل انتشار برخی مطالب در نشریه چشم انداز ایران، 28 خردادماه با حضور در دادگاه از خود در برابر اتهامات مطروحه در این پرونده، دفاع خواهد کرد. شاکیان میثمی در این پرونده، نیروی انتظامی و مدعی العموم عنوان شده است.

گفتنی است، رجبعلی مزروعی، نماینده سابق نیز دیروز لایحه دفاعیه اش را به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران تقدیم کرد.

مزروعی به ایسنا گفت: با حضور در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، لایحه دفاعیه ام را تقدیم کردم و این لایحه بر اساس دفاعیات شفاهی مطرح شده در جلسه دادگاه که هشتم خردادماه برگزار شده بود، تنظیم شده است. رجبعلی مزروعی در جلسه دادگاه به صلاحیت دادگاه ایراد وارد کرده و گفته بود که طبق شکایت مطروحه در این پرونده اگر جرمی واقع شده باشد، سیاسی است و باید طبق قانون اساسی با حضور هیات منصفه دادگاه برگزار شود.

به گفته مزروعی، بعد از ارایه این ایراد، رییس دادگاه با اعلام تنفس وارد شور شد و در نهایت عنوان کردند با توجه به اینکه قوه مقننه، قانون عادی مربوط به این اصل قانون اساسی را ارایه نکرده است، ما به پرونده رسیدگی خواهیم کرد. به گفته مزروعی، شاکی این پرونده سردار ذوالقدر بوده و این شکایت نسبت به مصاحبه یی که در مهرماه سال 1382 در زمینه سخنرانی وی در قم انجام شده، صورت گرفته است.