آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۱
حوادث
۱۱

سرنخ های تازه در قتل دختری به نام میترا

دستگیری پسردانشجو به اتهام قتل سرشاخه گلدکوییست

گروه حوادث : با گذشت بیش از 8 ماه از قتل یک دختر دانشجوی تهرانی که جسدش کنار جاده قزوین پیدا شده بود یکی از همکلاسی های این دختر به اتهام قتل و برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ما، میترا که دانشجوی دانشگاه آزاد و از سرشاخه های گلدکوییست بود روز 14 آبان ماه سال 84 سوار براتومبیل زانتیای خود از خانه شان در خیابان نیاوران خارج شد تا به دانشگاه محل تحصیلش برود اما دیگر از او خبری نشد تا اینکه دو روز بعد اتومبیل زانتیای او بدون سرنشین و در حالی که لکه های خون روی صندلی راننده دیده می شد در خیابان جامی تهران پیدا شد. بعد از اعلام گم شدن میترا و ارسال عکس وی به پلیس سراسر کشور چند روز بعد از پلیس شهرستان قزوین خبر رسید که جسد میترا در حالی که با شلیک یک گلوله به سرش کشته شده در جاده قزوین پیدا شده است.

بدین ترتیب پرونده یی در این خصوص تشکیل شد و بازپرس حسینی رییس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز کرد. از آنجا که میترا از فعالان و سرشاخه های اصلی گلدکوییست بود احتمال می رفت قتل با انگیزه های تسویه حساب مالی صورت گرفته یا نوعی انتقام جویی و اختلاف شخصی در میان باشد.در ابتدا پرونده این جنایت با توجه به اینکه احتمال می رفت قتل در شهر قزوین رخ داده است به دادسرای این شهر ارجاع شد اما با گذشت چندماه پرونده باردیگر نزد بازپرس حسینی بازگشت و تحقیقات از سرگرفته شد. با توجه به اینکه 8 ماه از تاریخ قتل میترا می گذشت اما هیچ سرنخی در این پرونده پیدا نشد تا اینکه صبح دیروز بازپرس حسینی دستور بازداشت یک پسر جوان را که از همکلاسی های میترا در دانشگاه بود، صادر کرد.

طبق آخرین گزارش ها این پسر جوان خودش هم از سرشاخه های فعال گلدکوییست است و آخرین کسی بوده که تلفنی با میترا صحبت کرده است.

این جوان پیش از این نیز چند بار مورد بازجویی قرار گرفته بود اما سرانجام کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به این نتیجه رسیدند که وی در جریان بازجویی ها ضد و نقیض گویی های زیادی داشته و مظنون به قتل میترا است. بنابراین گزارش هم اکنون تحقیقات از این مظنون به قتل ادامه دارد.