آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۲
فرهنگ و هنر
۱۶

رولینگ، بزرگترین نویسنده زنده بریتانیا شد

میراث خبر: جی. کی. رولینگ نویسنده مجموعه کتاب های پرفروش هری پاتر در رای گیری عمومی مجله کتاب انگلستان برای انتخاب بزرگترین نویسنده زنده بریتانیا بیشترین رای را کسب کرد. جی. کی. رولینگ در رای گیری عمومی مجله کتاب انگلستان بیشترین رای را کسب کرد.

به گزارش بی بی سی، نتیجه این رای گیری دیروز اعلام شد و در این رقابت رولینگ وزنه های سنگینی در ادبیات انگلستان نظیر هارولد پینتر (برنده جایزه نوبل ادبیات 2005)، یان مک ایوان (برنده جایزه بوکر 1998) و ای. اس. بایات را پشت سر گذاشت.

این نویسنده که اخیرا در حال نوشتن هفتمین و آخرین جلد مجموعه داستان های هری پاتر است، تاکنون در سه رای گیری نظیر این نیز مقام دومین نویسنده برتر و بهترین نویسنده داستان های تخیلی را کسب کرده بود.

مجله کتاب از خوانندگان خود خواسته بود از میان 50 نویسنده در فهرست این مجله، نویسنده محبوب خود را انتخاب و یا به این فهرست اضافه کنند.

نویسندگانی که پس از رولینگ بیشترین رای را در این رقابت کسب کردند، پراتشت، یان مک ایوان، کازئو ایشیگورو، فیلیپ پولمن (نویسنده محبوب کودکان)، هارولد پینتر، نیک هورنبی، ای. اس. بایات، جاناتان کو و جان لکار بودند.