آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۹۷۸
بورس - شرکت ها
۱۰

«دکوثر» سفالسپورین های خوراکی تولید می کند

داروسازی کوثر طرح تولید سفالسپورین های خوراکی را با برآورد هزینه سرمایه گذاری به مبلغ 30 میلیارد ریال را در دست اجرا دارد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، تاکنون برای 56درصد پیشرفت کار پروژه مزبور، «دکوثر» بالغ بر 19 میلیارد و 566 میلیون ریال هزینه کرده است که پیش بینی می شود این طرح امسال به بهره برداری برسد. داروسازی کوثر درآمد سهم سال مالی 84 را با 60میلیارد ریال سرمایه مبلغ 539 ریال پیش بینی کرده است که توانست به طور کامل آن رامحقق کند.

این شرکت در بهمن ماه سال گذشته درآمد هر سهم سال مالی 84 را مبلغ 569 ریال پیش بینی کرده بود که به رغم عدم تغییر با اهمیت پیش بینی سود هر سهم، جزییات آن تغییر کرده است که شرکت دلایل آن را عمدتا کاهش مقدارتولید و فروش، افزایش هزینه های بازاریابی و توزیع و فروش، کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت داروسازی امین(سهامی عام) و شناسایی سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت پخش فردوس به دلیل تغییر سال مالی عنوان کرده است. درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها در سال 84 مبلغ 12میلیارد و 759میلیون ریال(213 ریال به ازای هر سهم) معادل 39 درصد از کل سود خالص است. پیش بینی عملکرد «دکوثر» برای سال مالی در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی 84 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 2 درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 4درصد افزایش، سود عملیاتی 11درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 15درصد کاهش نشان می دهد. هیات مدیره در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ 60میلیارد ریال به مبلغ 90 میلیارد ریال(معادل 50درصد) از محل سود انباشته افزایش دهد. همچنین هیات مدیره، داروسازی کوثر تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال 84 بین صاحبان سهام را مبلغ 550ریال خالص برای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.