آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۵
فرهنگ و هنر
۱۲

گزارش نشست خبری نمایش «قدم زدن روی ابر با چشمان بسته»

نشست خبری نمایش «قدم زدن روی ابربا چشمان بسته» نوشته محمد چرم شیر، به کارگردانی آروند دشت آرای برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آروند دشت آرای درمورد تجربیات سه گانه خود با محمد چرم شیر گفت: وی جزو نویسندگان حرفه یی است که به کارگردان اجازه دراماتورژی و تغییر درمتن را می دهد، به همین دلیل و با توجه به شیوه کار، در گروه هنرهای اجرایی ویرگول، همکاری با این نویسنده بسیار مثمر ثمر است.

وی ادامه داد: شیوه کاری به ما اجازه نمی دهد، تا با متن های از پیش نوشته شده کارکنیم. به دلیل اینکه گاهی از متن ها فاصله بسیاری می گیریم. همچنین متن های از پیش نوشته شده با ایده های ما در مورد بازیگری و دغدغه های گروهی مان چندان سازگار نیستند، اما شیوه کاری چرم شیر، اجازه همکاری های بهتر را به ما می دهد. دشت آرای درباره پرداختن به سه شخصیت تاریخی کریستف کلمب، ون گوگ و ویرجینیا وولف دراین سه گانه مشترک، گفت: مبنای انتخاب ما خود شخصیت ها و اتفاقاتی بود که در طول زندگی برای آنها رخ داده بود. اما در هیچکدام ازکارها، کاراکترها روانکاوی نشدند، بلکه مجموعه یی از حوادث زندگی آنها بازسازی شد و در همین راستا زمان و مکان از نمایش ها، حذف شدند.

سرپرست گروه هنرهای اجرایی «ویرگول» متذکرشد: حوادث تلخ و منحصربه فردی که در زندگی «وولف» رخ داده بود و نیزسبکی که در رمان نویسی معاصر ایجاد کرد، باعث انتخاب او شد. هر چند از کریستف کلمب به این طرف، شخصیت ها و دغدغه های ما معاصرتر می شوند.

وی همچنین درباره خلق فضاهای دراماتیک دراین شیوه اجرایی در ادامه افزود: گاهی هدف، ایجاد کردن شکل دراماتیک نبوده است بلکه ایجاد موقعیت های نمایشی است.