آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۵۰
فرهنگی - هنری
۷

با موضوع سرزمین من و رنگین کمان: نقاشی های کودکان جهان در تهران به نمایش گذاشته می شود

رنگین کمانی از نقاشی های کودکان جهان به دیوارهای مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جلوه ای ویژه خواهد بخشید.

به گزارش روابط عمومی کانون، آثار بیش از 220 کودک و نوجوان ایرانی و خارجی از 19 کشور جهان در قالب نمایشگاه چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی کودکان تهران طی روزهای اول تا 11 تیر در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

این کودکان برگزیده با نقاشی های زییای خود با موضوع "سرزمین من و رنگین کمان" و موضوع آزاد، آثار خود را برای شرکت در مسابقه های بین المللی نقاشی به تهران ارسال کرده بودند و نقاشی های آنها خود از میان 5379 اثر انتخاب شده است که روز پایانی نمایشگاه به آنها نشان ها و جوایزی اهدا خواهد شد.

براین اساس 40 اثر نقاشی با رای هیات داوران این مسابقه حائز رتبه اول و دریافت نشان طلا، 93 اثر حائز رتبه دوم و نشان نقره و 188 اثر حائز رتبه سوم و نشان برنز شده است.

داوران این مسابقه بین المللی شامل سیدمهدی صالح مجتهد، محمدعلی کشاورز، محمدحسین صلواتیان، ایرج داداشی و لیندا ولفزگروبر از اتریش، همچنین دو اثر نقاشی یک کودک ایرانی و یک کودک ویتنامی را به عنوان برندگان ویژه معرفی کرده اند.

این گزارش می افزاید در چهارمین مسابقه بین المللی دوسالانه نقاشی کودکان و نوجوانان تهران که فراخون آن سال قبل با هدف آشنا ساختن کودکان با فرهنگ، آداب و رسوم کشورهای دیگر منتشر شده بود در مجموع 1893 اثر از کشورهای یونان، صربستان و مونته نگرو، کویت، اسلواک، مقدونیه، لهستان، اسلوونیا، هنگ کنگ، سری لانکا، افغانستان، ویتنام، اندونزی، هندوستان، بلغارستان، قزاقستان، اکراین، بلاروس، ازبکستان و پاکستان و 3486 اثر از ایران به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

در نمایشگاه این مسابقه بین المللی علاوه بر نمایش نقاشی ها همچنین کارگاه های هنری برای پرورش خلاقیت بازدید کنندگان برپا خواهد شد و عکاسی از کودکان نیز از برنامه های جنبی این نمایشگاه به شمار می رود.

همچنین چند تن از کارشناسان هنری در ساعت هایی از زمان برپایی نمایشگاه، پاسخگوی سؤال های خانواده ها در مورد نحوه ارائه آموزش های هنری به کودکان و چگونگی پرورش خلاقیت های ذوقی و هنری آنها خواهند بود.

چهارهمین نمایشگاه بین المللی نقاشی تهران اول تیر در مراکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب گشایش خواهد یافت و تا 11 تیر از ساعت 9 تا 12 و 14تا 18 ادامه خواهد داشت.