آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۵۰
اقتصاد روز
۱۹

دویست وهفتاد مورد بازرسی و نمونه برداری از فعالیت های مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

اطلاعات اقتصادی: بیش از 270 مورد بازرسی و نمونه برداری از جنبه های زیست محیطی فعالیت های جاری در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان انجام شد.

"مهندس محسن ستاری" رئیس محیط زیست فولاد مبارکه، با بیان این مطلب به خبرنگار اطلاعات در اصفهان گفت: از این تعداد 60 مورد درخصوص بازرسی های مرتبط با نظافت صنعتی و حسن اجرای نظام مدیریت زیست محیطی، 50 مورد نظارت بر جنبه های زیست محیطی فعالیت های پیمانکاران، 43 مورد نمونه برداری از آب و پسابهای تولیدی مجتمع، 25 مورد نمونه برداری از آلاینده های گازی و 105 مورد بارزسی های مربوط به مدیریت پسمانده ها بوده است.

وی با اشاره به خط مشی زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست به عنوان یکی از پایه های توسعه پایدار و تلاش در جهت سیاست های ملی و همسویی با حرکت های بین المللی، این شرکت موضوع محیط زیست را به عنوان یکی از اولویت ها در سیاستگزاری های خود منظور کرده و سعی دارد به سوی تولید پاک حرکت کند. ستاری از کاهش چشمگیر مصرف انرژی در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته خبر داد و گفت: مصرف کل انرژی در سال 84، به ازای هر تن کلاف گرم به مقدار 08/24 گیلاژول رسیده است وی در پایان نگهداری و توسعه نظارت مدیریت محیط زیست بر مبنای استانداردهای ایزو، کاهش ایجاد ضایعات، بهره برداری بهینه از تجهیزات و تاسیسات زیست محیطی موجود و... را از جمله سیاست های زیست محیطی فولاد مبارکه بیان کرد.