آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۰۰
جامعه
۱۵

رییس سازمان نظام پزشکی:

تعرفه های غیردولتی پزشکی، مشکل آفرین است

_ سرمایه هر گونه تعرفه غیرواقعی پزشکی، بخش دولتی و خصوصی را دچار مشکل می کند و نیاز به افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی دارد.»

شهاب الدین صدر، رییس سازمان نظام پزشکی در هفتمین همایش علمی پزشکان عمومی سراسر کشور، با بیان این مطلب ادامه داد: «تعرفه های پزشکی در بخش خصوصی که ابتدای امسال اعلام شد، همچنان با تعرفه های واقعی فاصله دارد.»

صدر در این همایش اعلام کرد: «هفتم تیر ماه بیماران نیازمند می توانند به شکل رایگان ویزیت شوند.» به گفته او این درخواست پزشکان بوده که تا این روز به عنوان روز وفات حضرت فاطمه (س) در یک حرکت نمادین، بیماران بی بضاعت را به صورت رایگان ویزیت شوند.

وی گفت: «ما قاطعانه بر حقوق پزشکان تاکید می کنیم و از حق آن ها نمی گذریم. پزشکان هم باید در امور مربوط به خود مشارکت کنند تا مانع ادبیات آمرانه و زورگویانه مسوولان شوند.»

او با اشاره به چگونگی صدور پروانه های جدید مطب های پزشکی گفت: «امسال برای صدور پروانه های جدید مطب، 50 هزار پزشک شاغل و 25 هزار پزشک نیازمند پروانه در نوبت هستند. به خاطر این که روند صدور پروانه پزشکان کمی طولانی است، با وزیر رفاه مذاکره کرده ایم تا پروانه های قدیمی پزشکان، چهارم ماه دیگر هم اعتبار پیدا کند.»

همچنین دبیر اجرایی هفتمین همایش پزشکان عمومی، در ادامه این مراسم گفت: «پزشکانی که تحت پوشش بیمه نبوده اند، توسط سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدند. این افراد با شرایط درمان های سرپایی و بستری، غرامت دستمزد در سوانح، حوادث و حقوق بازنشستگی بیمه می شوند.»

حسن هویدا با اشاره به وضعیت پزشکان عمومی در کشور، گفت: «پزشکان عمومی که حدود 65 هزار نفر در ایران هستند، محروم ترین قشر جامعه پزشکی هستند که بیشترین خدمات را در نظام بهداشت و درمان ارایه می دهند، اما کمترین حقوق را دریافت می کنند و بسیاری از آن ها در شرایط معیشتی نامساعدی قرار دارند.»