آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۸
اخبار اقتصادی
۹

وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد

دریافت سود 17درصدی در بانک های خصوصی

ایسنا: روند کاهش نرخ تورم تا پایان امسال در جهت تک رقمی شدن آن حفظ خواهد شد.

داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره کاهش نرخ تورم به 5\10 درصد در 12 ماهه منتهی به اردیبهشت امسال و ادامه این روند در ماه های آینده تا رسیدن به نرخ تک رقمی تورم، توضیح داد: برنامه دولت این است که تا پایان امسال روند کاهش نرخ تورم حفظ شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، به این سوال که چرا بانک های خصوصی مصوبه شورای پول و اعتبار را مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات و رسیدن آن به 17 درصد اعمال نمی کنند؟ پاسخ داد: ابهامی در مصوبه شورای پول و اعتبار و برای بانک های خصوصی ایجاد شده بود به این ابهام که به معنای استفساریه بود، پاسخ داده شد و مشکل آنها حل شد.

دانش جعفری ادامه داد: تفسیر مصوبه شورای پول و اعتبار از سوی بانک های خصوصی در خواست شده بود که با ارایه آن ابهامات موجود برطرف شد، از این پس نیز نرخ سود تسهیلات در بانک های خصوصی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین و به مورد اجرا گذاشته می شود.

این درحالی است که برخی بانک های خصوصی همچنان اعمال نرخ سود 17 درصدی تسهیلات را به تاخیر می اندازند و عنوان می کنند که مصوبه به تازگی به بانک های خصوصی ابلاغ شده و اجرای آن در شعب نیازمند فرصت کافی است.

متقاضیان تسهیلات نیز از اجرا نشدن نرخ سود تسهیلات بانک های خصوصی پیرو مصوبه شورای پول و اعتبار معترض هستند و می گویند در حالی که گفته می شود نرخ ها کاهش یافته اما ارایه تسهیلات