آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۰۲
بازار کالا
۱۳

شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات سیار ارایه داد

طرح راه اندازی بانک اطلاعات مشترکان تلفن همراه

جام جم آنلاین- شاید شما هم خیلی وقت ها، هنگامی که با کسی کار فوری دارید و شماره همراهش را ندارید آرزو کرده باشید که ای کاش مرکزی مانند 118 وجود داشت تا می توانستید شماره فرد مورد نظرتان را بی دردسر پیدا کنید.

ظاهرااین درخواست بسیاری از مشترکان همراه بوده است و این درخواست ها این احتمال را به وجود آورده که در آینده بانک اطلاعاتی مشترکان شبکه همراه تاسیس شود. البته این فقط یک احتمال است و به گفته سرپرست شرکت ارتباطات سیار نتیجه مطالعات و تحقیقات صورت گرفته به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکان تلفن همراه، طی یک ماه آینده، مشخص خواهد شد. عباسعلی ابوالفضلی با بیان این مطلب، اظهار کرد: «بنابر درخواست های مکرر مشترکان تلفن همراه، مبنی بر ارزیابی ایجاد مرکزی مشابه 118 به منظور ارایه اطلاعات مشترکان تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران، در شهریورماه گذشته، طرحی را به این منظور آماده و برای بررسی های بیشتر به شرکت ارتباطات سیار ارایه داد.» وی افزود: «یک ماه پس از تحویل طرح مذکور ازسوی شرکت مخابرات ایران، کمیته ای جهت بررسی جوانب ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکان تلفن همراه در ابعاد مختلف تشکیل شد. او خاطرنشان کرد: «بررسی مبانی حقوقی ایجاد این بانک و اقدامات سایر کشورها در این زمینه و افکارسنجی به صورت محدود از مشترکان تلفن همراه از جمله فعالیت های این کمیته است.»

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: «نتایج تحقیقات از سایر کشورها نشان داد در این کشورها به دلیل قوانین مدنی چنین بانکی به صورت ملی وجود ندارد و تنها چند اپراتور خصوصی به صورت محدود و برای کاربردهای اقتصادی و تجاری به ایجاد این بانک اطلاعاتی اقدام کرده اند.»

وی ادامه داد: «به موازات این مطالعات، پروژه افکارسنجی از مشترکان نیز تاکنون در چهار استان کشور انجام شده و طبق برنامه از شش استان دیگر نیز افکارسنجی صورت خواهد گرفت و طی یک ماه آینده و پس از تالیف نتایج این مطالعات، نتیجه نهایی ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکان تلفن همراه مشخص خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید. وی افزود: «در صورت تصویب ایجاد این بانک، جزییات بیشتر در رابطه با چگونگی درخواست اعلام اطلاعات و دریافت آن ها مشخص خواهد شد.»