آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۰
سیاسی
۲

توصیه عسکراولادی به افراد و گروه ها:وحدت را به هم نزنید

حبیب الله عسکراولادی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید بدانیم بازدارنده ترین بازدارنده دشمنان نظام، وحدت احزاب سیاسی کشور است، در حالی که تخاصم و درگیری، به آنها امید می دهد.

به گزارش ایسنا این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس طلایه داران آفتاب، ویژه شهدای موتلفه اسلامی و در واکنش به انتقادات مطرح شده نسبت به دیدار دو حزب مشارکت و موتلفه اسلامی، نشست حکمیت وی و بهزاد نبوی در خصوص خانه احزاب و گفتگوی سایت خبری نما وابسته به موتلفه با بهزاد نبوی اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی احزاب، افراد و نشریات که بخشی از آنها از اصولگرایان نیز بود ه اند، حزب موتلفه اسلامی را به سازش، عدم شفافیت در مواضع و... متهم کردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در خصوص آقای بهزاد نبوی باید بگویم که ایشان در رابطه با خانه احزاب پیشنهاد کردند که باهم بنشینیم هم اندیشی داشته باشیم و خانه احزاب را از این اختلاف بیرون بیاوریم که استقبال کردم و جلساتی هم گذاشتیم که ان شاءالله ادامه هم پیدا خواهد کرد. وی افزود: ما معتقدیم در خانه احزاب به عنوان باشگاه سیاسی احزاب همه گروه ها بدون تعصب می توانند دور هم بنشینند. وی در ادامه یادآور شد: زمانی که بنده مسئولیت دبیر کلی حزب موتلفه را داشتم، هفت نامه به دبیرکل حزب مشارکت آقای خاتمی نوشتم و آنها هم سه نامه را جواب گفتند. همان زمان نامه ها نقش بازدارنده داشت. با آنکه آنها اکثریت مجلس را داشتند و دولت هم در اختیارشان بود، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما باید تفاهم کنیم.

عسکراولادی در ادامه گفت: وقتی بنده شنیدم که آقای محمد رضا خاتمی از موتلفه برای ملاقات درخواست کرده، گفتم استقبال کنید که عدم پذیرش آن، کمک به حربه دشمن است. وی ادامه داد: بنده به برخی توصیه می کنم خود را کنترل کنند و منافع ملی را که همانا وحدت است، در نظر بگیرند. وی تصریح کرد: تمام تعاملات تعصبی را کنار بگذارید و به دنبال تخاصم میان احزاب و درگیری حزبی نباشید. عسکراولادی در پایان گفت: زمانی که بنده به دبیرکل حزب مشارکت نامه نوشتم یکی از مستشاران امنیت ملی آمریکا گفته بود رئیس جمهور آمریکا در چه خیالی است، مردم ایران در چه صراطی هستند؟ از اصلاح طلب ترین احزاب تا اصولگراترین تشکیلات با هم در حال مذاکره هستند.