آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۰
شهرستان ها
۱۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: امسال بیش از 356 هزار تن گندم از مزارع استان قزوین برداشت می شود

قزوین- خبرنگار رسالت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال بیش از 356 هزارتن گندم از سطح 165 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان برداشت می شود

مهندس درگی افزود: در سال زراعی جاری 72 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و 93 هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود افزون بر 210 هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد خواهد داشت.

درگی در ادامه به تولید سایر محصولات زراعی در استان اشاره کرده و گفت: در سال زراعی جاری 19 هزار هکتار از اراضی قابل کشت استان به زیرکشت، محصول ذرت رفته است که پیش بینی می شود افزون بر 112 هزارتن ذرت دانه ای و 225 هزارتن ذرت علوفه ای از این مزارع برداشته می شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اشاره کرد: همچنین 20 هزار هکتار از مزارع کشاورزی به زیرکشت یونجه اختصاص داده شده است که در فصل برداشت افزون بر 70 هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود. وی افزود: در سال زراعی جاری 2 هزار و 100هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت دانه های روغنی رفته است که پیش بینی برداشت 4 هزار و 200 تن محصول کلزا شده است.