آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۰
اخبار اقتصادی
۹

بررسی لایحه خصوصی سازی متوقف شد

گروه اقتصادی : مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام عدالت در 10 الی 12 استان تا 10 تیر ماه، توقف بررسی لایحه خصوصی سازی با نظر وزیر اقتصاد و درخواست سازمان خصوصی سازی از سازمان بورس برای باز شدن نماد 29 شرکت برای خصوصی سازی خبر داد. غلامرضا حیدری کرد زنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال در خصوص توقف بررسی لایحه خصوصی سازی گفت: بر اساس نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی این لایحه تازمان روشن شدن وضعیت سهام عدالت و برنامه های جدید خصوصی سازی متوقف شده ولی در کنار آن بررسی کارشناسی این لایحه ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه فعلا دستوری مبنی بر توقف بررسی این لایحه به صورت کتبی به سازمان خصوصی سازی ارایه نشده است تصریح کرد: توقف بررسی این لایحه به دلیل واگذاری سهام عدالت است.

کرد زنگنه همچنین از واگذاری سهام عدالت تا 10 تیر ماه در 10 الی 12 استان خبر داد و افزود: سازمان خصوصی سازی آمادگی واگذاری چنین سهامی را دارد و این واگذاری ها در ادامه واگذاری های مرحله اول سهام عدالت صورت می گیرد.

وی در خصوص فعالیت های شرکت کارگزاری سهام عدالت گفت: در حال حاضر این شرکت بررسی هایی را بر روی شرکت های قابل واگذاری و سهام آنها آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از ایجاد تغییراتی در مکانیزم شرکت کارگزاری سهام عدالت در آینده به دلیل ورود هرچه زودتر سهام ها به بورس و آزادسازی سهام عدالت خبر داد.وی یکی از برنامه های این سازمان را ورود هرچه زودتر سهام ها به بورس و آزادسازی سهام عدالت دانست و اظهارداشت: نظر دولت این است که آزادسازی سهام عدالت هرچه زودتر انجام شود اما این اقدام هنوزدر مرحله بررسی قرار دارد ومصوبه یی در این خصوص وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور خصوصی سازی به سازمان بورس اعلام کرده ایم که نماد 29 شرکت جدید را علاوه بر 46 شرکت قبلی باز کند و زمان بازشدن نماد این شرکت ها بستگی به نظر سازمان بورس دارد.