آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۰
جامعه
۱۰

18 روز دیگرتونل رسالت افتتاح می شود

ایسنا: تونل رسالت 18 روز دیگر به روی خودروها باز می شود.

میرصادقی مجری پروژه تونل رسالت با اشاره به ابعاد و مشخصات تونل رسالت گفت: این پروژه دارای دو تونل بلند از میدان آفریقا تا شرق دره نظامی گنجوی هر کدام به طول تقریبی 874 متر و دو تونل کوتاه به هم چسبیده نیز از غرب دره نظامی گنجوی تا قبل از بزرگراه کردستان هر یک به طول تقریبی 170 متر است.

وی گفت: علاوه بر احداث پل بتونی کالورتی حد فاصل تونل های بلند و کوتاه، یک پل بتونی نیز حد فاصل بزرگراه های آفریقا و مدرس با سه دهانه بالغ بر 14 قطعه دیوار حایل مجموعا به طول 5\2 کیلومتر احداث شده است.

میر صادقی با تاکید بر اینکه تونل به تجهیزات و وسایل ایمنی مجهز خواهد بود، افزود: تونل دارای سیستم های تصویری، کنترل ترافیک، اعلام حریق خودکار، اطفای حریق، تهویه دود در وضعیت اضطراری و آتش سوزی، تهویه اتوماتیک با کنترل اکسید کربن، موتورخانه پمپاژ آب جهت اطفای حریق و منبع 100 متر مکعبی آب، ژنراتور اضطراری 1200 کیلو وات، سیستم روشنایی با حدود یکهزار و 200 پروژکتور، 48 دستگاه جت فن، دوربین های مدار بسته برای کنترل محدوده های مختلف و اتاق کنترل شامل امکانات مانیتورینگ است.

وی گفت: برای احداث تونل رسالت 300 هزار متر مکعب حفاری، 650 هزار متر مکعب عملیات خاکی و 130هزار متر مکعب بتون ریزی انجام شده است.