آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
سیاسی
۳
نکته

اقدام تحسین برانگیز

محمد دوامی

رئیس جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته برای شرکت در اجلاس سران همکاری های شانگهای به کشور چین سفر کرده بود در یک اقدام تحسین برانگیز و زیرکانه از حضور در مجلس رقص خودداری کرد.

سایت بازتاب گزارش داد: پس از برگزاری نشست رسمی اعضای دائم و ناظر اجلاس شانگهای، مجلس رقص و آواز با حضور رقاصه هایی از کشورهای شرکت کننده در اجلاس برگزار شد که روسای جمهوری و همسران آنها از جمله دکتر احمدی نژاد برای شرکت در آن دعوت شدند اما رئیس جمهوری اسلامی ایران علی رغم اصرارهای فراوان از شرکت در این برنامه امتناع ورزید. در این مراسم که از طریق چین به صورت مستقیم پخش شد رقاصه ها با پوشش هایی که هرگز نمی شود به آن لباس گفت شروع به نواختن و رقص کردند.

عدم حضور رئیس جمهور ایران در این مراسم که به نمایندگی از ملت انقلابی و اصولگرای ایران اسلامی در اجلاس شانگهای حضور یافته بود نمایانگر پایبندی دکتر احمدی نژاد بر اصول و ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی است و قطعا به عنوان اقدام در خور تحسین تلقی می شود و ملت ایران نیز جز این از رئیس جمهور منتخب خود انتظاری نداشت.

نکته دیگر اینکه برخلاف سایر روسای جمهور، احمدی نژاد همسر خود را با هزینه بیت المال به مسافرت نبرده بوده است که این نیز در جای خود قابل تحسین است.