آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
سیاسی
۳

هاشمی شاهرودی در دیدار سید عبدالعزیز حکیم:طولانی شدن دادگاه صدام تاثیرات روانی منفی در داخل و خارج عراق دارد

رئیس قوه قضاییه گفت: طولانی شدن دادگاه جنایتکاری همچون صدام تاثیرات روانی منفی در داخل و خارج از عراق دارد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضاییه، سید محمود هاشمی شاهرودی عصر یک شنبه در دیدار سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با اشاره به طولانی شدن دادگاه صدام گفت: طولانی شدن این دادگاه حتی به نفع آمریکایی ها هم نیست. آمریکایی ها تاکنون خودشان هم محاکمه ای به این شکل نداشته اند و به نظر می رسد که قاضی دادگاه اختیار و شجاعت کافی را در اداره جلسات دادگاه و صدور رای نداشته باشد.

وی گفت: یک جانی که این همه آدم بی گناه حتی از کشور خودش را قتل عام کرده نباید این گونه محاکمه شود و محاکمه او باید به صورت ضربتی و ویژه انجام گیرد و این جانی به سزای جنایت های خود برسد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اگر جلسات دادگاه صدام بخواهد به همین منوال طولانی تر شود، مردم عراق نیز به تدریج ناراحت تر شده و سروصدای شان در می آید.

هاشمی شاهرودی در ادامه بر حفظ وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان عراق تاکید کرد و اظهار داشت:مردم مسلمان عراق اعم از شیعه و سنی برای اقتدار و عزت دینی و ملی خود باید متحد و منسجم باشند و در برابر دشمنان سر فرود نیاورند. در این دیدار عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق درباره آخرین تحولات در عراق گزارشی ارائه کرد و بر توسعه مناسبات دو کشور همسایه و مسلمان تاکید شد.